fredag 11 maj 2012

Panter MIX


















En kompis var här hos mej efter att hon slutade jobba. Vi åt skräpmat (pizza!) och drack sockervatten (cola!) och till efterrätt fick vi mera socker (pantermix!). Ja, om något så fick vi i oss vårat kaloribehov!

Pizzan var för det första fantastiskt god! Kyckling, orientalisk curry, mozzarella, hot chili och rödlök, till det satte jag extra manago. Passade fantastiskt! Varför mango?? Ja, för att jag inte kunde bestämma mej om jag ville ha en pizza med kyckling mango och fetaost, eller om jag ville ha pizzan med kyckling, mozzarella, curry, hot chili och rödlök. Så jag kombinerade! Egentligen ville jag välja bort curryn, men när jag fick veta att det inte gick, och att det ar orientalisk curry, så tänkte jag att jag kan väl pröva det då! MED mango! Passade fantastiskt bra med mango på pizza!

Sedan frågade kompisen, J, om hon skulle köpa något godis. Ja-a....godis har jag inte ätit på läääänge! Jag visste inte vad jag skulle säga att hon skulle ta! För det var såklart jag som skulle få välja. Nåmen, ta en blandpåse då! Svarade jag.

Hon hämtade med sig pantermix, och en annan Aakkoset, eller vad den heter. Eftersom tar man bara en så är det säkert en sådan sort som kompisen inte gillar. Pamtermixen var nog min favorit! Jag tog kort på baksidan också bara för att visa vilka smaker som finns! Jag älskar kombinationen med mentol! Så salmiakk är ingen höjdare, eftersom de saknar mentolinslaget. Men jag vet inte skillnad på smakerna innan jag stoppar dom i munnen, för alla är ju VITA!

Mums! hur som helst! Värt att testas!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar