lördag 5 maj 2012

Handduk i ångbastun

Jag och L har just varit och simmat. Jag simmade väl 700m, typ, mitt mål var väl 10 varv i bassängen, vilket sku ha varit 500, så jag är väl helt nöjd. Jag tappar ju så fort räkningen, så tycker jag är lite stolt att jag kom till 500 i alla fall utan att tappa bort räkningen. L påstår att jag hade simmat 650 när jag trodde att jag var inne på 550, så lite olika åsikt hade vi. Och jag kan inte säga vem som har räknat fel, jag brukar ha förmågan att räkna till 3, sen tappar jag bort mej! Så att räkna till 10 utan att tappa bort mej är väl en bedrift i sig.

Men simning i all ära. Skönt var det! Sen funderade vi att sitta en stund i bubbelpolen, men det var såklart fullt. Så vi gick till ångbastun. Där satt redan någon när vi kom. Jag tittade inte så noga, men jag konstaterade i alla fall att personen i fråga saknade både simbyxor och handduk. Det är en ångbastu som är gemensam för båda könen!

Han kände sig säkert lagom dum! Och stackarn kunde ju inte resa sig upp och gå heller, för han hade ju ingenting att skyla sig med. Han fick bara snällt vänta tills vi gick därifrån. Kände mej lite jävlig så jag skulle bra ha kunnat sitta en stund där bara för att! Men när L gick ut så kände jag att det kändes bara dumt att sitta kvar när vi kom båda samtidigt.

När vi kom ut tittade jag på L och frågade, "var han utan...?", "Jo" svara hon.

Så kan det gå!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar