söndag 27 maj 2012

Hey! I know that one!

Jag körde hem en kompis efter nattklubbsjobbet. Härlig jobbnatt annars!! Love it! Tyckte att det var massor med folk, men att det sen blev färre. Mina kolleger tyckte att det skulle kanske ha behövts en till på jobb, varpå jag svarade om vi jobbade på samma nattklubb! Visst var det mycket, men inte allt för mycket. Fast alla har vi rätt till olika åsikt!

I alla fall, så på väg hem efter att ha lämnat min kompis ser jag en person stå vid vägkanten och en bil som ser ut som att ha stannat för att plocka upp personen. När jag kommer närmare förstår jag att han blivit avsläppt för han promenerar ut mot mitten och visar med tummen att han vill lifta. Jag tvärnitar, för även om han var långt från mitten så är det ju onödigt att jag kör över honom bara för att jag tror att han är längre bort än han egentligen är. Medan han promenerar fram till bilen inser jag att jag har sett kille i fråga. Innan han kommer fram till bilen har jag till och med kommit på var. Och då vet jag också att det är en schyst kille.

Jag öppnar dörren, han frågar vart jag är påväg. Jag svarar och han inser att det är åt fel håll. Jag frågar vart han ska och han nämner en plats 30km från mitt hem. Jag funderar inte länge, jag säger att om han har bensinpengar så kan jag såklart skjutsa honom. Han förklarar att hans kompisar jävlas med honom, men att de nog egentligen bara gör det på skoj. Jag svarar att han ska hoppa in, självklart kan jag skjutsa honom! Jag inser att han har ångrat sig, eftersom han troligtvis fattar att det betyder en 60km omväg för mej kl.5 på morgonen.

Så jag förklarar att han har tagit hand om mej på sjukhuset, han förde mej från uppvaket efter operationen. ENDA personen av alla personer som presenterade sig som jag kommer ihåg vad heter, haha! Han konstaterade att han inte får utnyttja det. Fast jag menade ju bara att det var lite komiskt att det just råkade vara han som stannade just mej! Jaja, han fick ta det som han ville. En kram fick jag i alla fall eftersom jag var så härlig. Så mitt kramkonto fick en till insättning! Härligt med kramar!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar