söndag 13 maj 2012

Energi

Det är något som antingen finns eller inte finns. På fredag var hag helt orklös. Totalt! Jag gick till jobbet med sjukintyget, en sträcka som jag går eller cyklar varje arbetsdag. Jag trodde inte att jag skulle komma hema vägen dit....omöjligt om jag inte var så otroligt envis! Vägrade ge upp.

Igår hade jag mera energi, antagligen för att jag hade spenderat nästan hela fredagseftermiddagen och kvällen på soffan tillsammans med 3 filmer. Och hela lördagen på soffan tillsammans med underbara K och titta i fotoalbum. Och så kanske det hjälpte att jag sov till kl. 2. Jag som aldrig sover så länge! Men det gjorde jag i alla fall.

Så igår hade jag mera energi igen. Jag tror faktiskt att jag inte behöver mer sjukskrivning än den vecka de ordinerade mej! Jag har varit orolig att jag skulle behöva vara mera stilla. Men nej, jag känner inte att jag behöver vara stilla! Klart att jag behöver vila. Kroppen behöver vila, men jag känner att jag kan jobba nästa fredag! Jag tror inte ens att det är ett problem :)

VARFÖR oroade jag mej?? Skit mycket energi gick åt till att oroa mej för hur det skulle gå för mej, och hur det skulle gå för min arbetsplats! Varför ens bry mej om min arbetsplats? De klarar sig!! Don't worry! Be happy!

Hakuna Matata


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar