onsdag 4 januari 2012

Posten ♥

Jag hade ett paket (igen) som åkte fram och tillbaka mellan två orter....inte en gång, inte två gånger utan tre gånger!! Till två ordet som det inte ens hade något att göra! Nåja, felet var felaktig postnummer. Vilket jag har åtgärdat (igen!) på websidan jag beställt från.

Igår var jag till posten och försökte spåra det. Såklart så hittade de det, med hjälp av spårningsnumret, och kunde konstatera att det var mycket skrivet om det! Nå, har det varit tre gånger på respektive ort och på en av orterna blivit registrerat 3 gånger per gång så ska det vara mycket skrivet om det!

De kunde konstatera att postadressen var rätt. Så varför kom det inte rätt? Jag bad att om det kommer tillbaka till ett specifikt postkontor att de kunde fånga upp det och jag kunde hämta ut det därifrån istället? Jo, det berodde på paketet, hur det var märkt. Men efter en kontroll så gick det bra. De skulle sedan ringa upp mej dagen efter (idag) och meddela hur det ser ut.

Vid 9 tiden i morse fick jag ett samtal. Paketet hade kommit! Om de kunde fånga det visste det inte, men de skulle försöka :)

Senare på dagen, runt 1 tiden fick jag nästa samtal, paketet var på postkontoret! Bara för mej att hämta det! Härligt! Så efter jobbet idag har jag hämtat mitt paket! Det har bara varit i Finland sen 27.12!

Tack till en speciellt härlig person på posten! Dels för att hon var så vänlig och förstående, men också för att hon var så skämtsam och rent ut sagt härlig

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar