måndag 2 januari 2012

Det är så roligt att läsa att du är kär!

Fick jag höra idag :) Ja, det finns två sidor till allt. Förstår ju att det är svårt att läsa att jag är kär om man själv inte upplever det.

Jag är lycklig, jag är kär, men jag är också olycklig för jag är kär. Det är inte lätt att hantera känslan av att älska någon som är på andra sidan jordklotet. Ok, kanske inte riktigt, men det känns så!

Ibland känns allt så hopplöst, ibland känns det som att ... vad tror jag, ska det bli bra? Turistvisum till Finland lär vara svårt att få. Arbetsvisum...ja, men all EU befolkning har förtur, typ.... Va ska jag göra? Jag vill gärna ansöka om ett turistvisum, men vad händer om det blir avslag på det? Hur hanterar jag det? Hur hanterar han det? Han har varit här tidigare så logiskt skulle det inte borda vara några problem. Men man vet inte. Det finns så mycket pappersarbete, så mycket lagar och paragrafer, så mycket .... så svårt, så invecklat .... när det är så simpelt! Jag älskar honom! Om hans känslor kan jag inte säga, han säger att han älskar mej, i hans ögon ser jag att han älskar mej, i hur han behandlade mej, rörde mej, försvarade mej....

Det var också en rolig grej! Hur han försvarade mej! Han kunde själv skämta och säga sarkastiska saker, men så fort någon annan gjorde samma/liknande så försvarade han mej direkt. Ett sånt exempel som, jag ser för jävlig ut i mössa, alla mössor, spelar ingen roll (nåja, inte vanlig vintermössa då) jag ser ut som en lokförare! Jag kan inte ha en mössa annat än när jag är utklädd. Jag prövade hans vintermössa med skärm, och surprise surprise! Jag såg ju så komisk ut! :) Och en kompis skrattade och påpekade det, jag skrattade och svarade att jag alltid ser ut så i mössor. Medan han försvarade mej och sa att jag inte har mössan på mej ordentligt, att det är därför den inte ser bra ut på mej. Låter ju banalt i skrift... Men i alla fall. Tyckte att det var gulligt, även om jag vet att det inte spelar någon roll hur jag har mössan :)

På min facebook status igår hade jag skrivit att det känns som om jag lever mellan två liv, som om jag lever i ett vakuum. Att jag väntar på våren, men jag vet inte om jag väntar förgäves.

Såklart svarade han på den statusen! Och frågade vad det ska betyda! Ehm....det betyder att jag saknar dej så jag tror att jag ska bli tokig! För i h*vete!!! Jag vill bara skrika och gråta! Det betyder att jag väntar på våren för då kommer du tillbaka och jag kan börja leva på riktigt igen. Det betyder att det inte är säkert på något vis att du kommer hem, det säger du ju själv och jag har börjat tro på det. Jag har börjat förlora min livsglädje och ork att vänta för evigt. Det betyder...... att jag är down. Men du, det är jag alltid när jag är trött! Jag är en troublemaker när jag är trött, eller så bryter jag ihop och börjar gråta. Allt känns hopplöst när man är trött. Det känns som om jag inte har glädjen i mej kvar. Det känns tomt.

Svarade jag så? Nä, såklart att jag inte gjorde! Istället svarade jag, han har sagt att jag inte ska planera saker som han och jag ska göra tillsammans i vår, som en resa jag skulle villa göra inom Finland, eftersom det är så osäkert att han kommer tillbaka. Nå, detta är priset, detta är resultatet av att jag inte har något att se fram emot.

Visst, man ska leva i nuet, men om man inte har något att se fram emot så kan man lika gärna sluta leva helt. Om det inte blir bättre, någonsin, vad är det då för vits?

Nu är det ju så att jag fortsätter att leva. Kommer han inte hit så kommer jag att åka dit. Eftersom jag tror starkt på att om det är meningen att jag ska dö i Afrika så kommer jag att dö i Afrika! Om jag så bara åker dit för ett veckoslut och fixar hans papper. För jag har läst och hört lite om landet. Det är inte så säkert att vistas där, så där överlag men ännu värre om man är vit.

Eftersom jag har övertygelsen jag skrev om ovan så skulle jag bra kunna åka dit och bo där hur som helst. Men det slutar inte där. Det är farligt för dem att vara tillsammans med en vit också. För i Europa finns det pengar och de som bor i Europa är rika. Svartsjuka och pengabegär.... Vill inte utsätta någon annan för fara, så jag lyder honom. Jag åker inte ner för att träffa honom. Inte före alla andra möjligheter är slut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar