tisdag 10 januari 2012

Fight club

Hittade den här filmen av en slump när jag surfade runt och sökte något annat. Undra om jag sökte på director: David Fincher. För av någon anledning gjorde jag det en gång. Vad jag var ute efter minns jag inte.

Först när jag började se den funderade jag om jag fått fel film. Jag menar, Brad Pitt sku ju vara med, men han fanns inte ens med i bakgrunden, och det är ju lite konstigt med tanke på att han är på omslaget.

Men så småningom så kom han med i bild. Fortfarande tänkte jag att jag måste ha fått fel film. Fight club? Nåja, det utvecklar sig faktiskt till något så småningom.

Intressant att jag sett två filmer som handlar om fighting direkt efter varandra. Så där som en sido kommentar.

En film som inte verkar vara som man tror att den ska vara. En spännande twist på slutet. Mot slutet. Som i alla fall inte jag hade kunnat luska ut på något sätt.

En helt okej film. Hemligheten med filmen gör ändå att jag kan tänka mej att se den en gång till. Det kan vara intressant att se den igen och veta slutklämmen.

Sammanfattas med ordet: Intressant

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar