lördag 7 januari 2012

The Game



Jag har bestämt att jag ska se en film till dagen. Igår såg jag i och för sig två. Where money sleeps och where money sleeps 2. De är en fortsättning på Money never sleeps (finns också som 2). En film om ett par från Nigerias slum som råkar ut för två rika kvinnor. Båda bortskämda och vana att få som de vill. Den ena har bestämt sig för att hon vill ha slum-killen, och allt drama kring det.

The Game har jag sett förr, i alla fall delar av den. Det är en thriller. Jag gillar rysare som är psykologiskt skrämmande, man vet aldrig vad som ska hända näst. I början av filmen var jag på helspänn, men mot slutet hade jag litet slappnat av.
Inte en film jag ser om, tror jag.

De nigerianska filmerna (som alla hör ihop) kan jag däremot tänka mej att se om. De var charmiga på sitt eget lilla sätt. De rekommenderar jag åt den som inte har något annat för sig. Jag hittade dem på youtube.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar