onsdag 25 januari 2012

African Queen

Kollade på skoj vad det finns inom Nollywood kategorin. Tycker det är lite kul att alla ska heta samma, fast lite olika....Hollywood, Bollywood, Nollywood....vad finns det mera?

I alla fall fastnade jag för Clash Of Twins, synd bara att versionen inte var så bra. Högt ljud, men lågt tal. Jamen jag kan ju inte rocka loss sent på kvällen till nån filmmusik, ljudeffekter....går ju inte för sig! Så jag måste tyvärr lämna den. Tills vidare. Kanske någon annan dag. När jag känner för att störa mina grannar :) Eller alternativt förstöra min hörsel och använda hörlurar....nja....inte så lockande.

Det som är intressant med de Nigerianska filmer jag sett, är att killarna är så lätta att förföra. Tjejerna i sig är inte heller helt svårövertalade, och de är rysligt villiga. Nå, säkert finns det väl saker som är vanliga i Hollywood-filmer också.

Jag gillar den här speciellt för att den påminner mej och Honey. Hur han talar och hur han är. Ingen av personerna är någon kopia av honom, bara själva sättet de har. Vissa uttryck är till och med samma som han använder! Saknar honom ♥ Det gör jag!

Handlingen, ja det är två bästa vänner och en man. Han visar den ena intresse och ger den andra en komplimang. Den andra får för sig att han älskar henne. Därför för att inte förstöra vänskapen backar den första först ur, men går sen med på att träffa honom igen. Kompisen får reda på, de blir stridande och på något sätt lyckas han ha ett förhållande med båda samtidigt.

Tycker det är lika svårt att förklara handlingen i den här som i den förra jag såg. Den ändrar hela tiden, tycker jag. I alla fall så ska de vara med i en danstävling där "African queen" utses.

Också den här fortsätter, det finns en African queen 2. Sen vet jag inte om den fortsätter efter det. Det återstår att se :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar