måndag 16 januari 2012

13 timmar

sov jag natten till idag! 13!!

Har haft två roliga moments idag :)

Först när jag pratat över skype med Honey. Vi pratade i cirka gurka 30 minuter. Sedan konstaterade vi att han måste göra sig klar för att gå ut. Så vi sa hej då. Jag lägger ifrån mej hörlurarna och plötsligt ringer han upp. Vad då, fundera jag, och svarar. Ingen där. Nå, tänkte att det säkert är internetproblem, så tänkte skriva det, när han ringer upp igen. Jag svarar igen!

Han tycker att jag inte ska vara så där, vi har ju just sagt hej då. Okej, svarade jag, men då behöver du väl inte ringa upp! Han hade inte ringt upp, JAG hade ringt upp, sa han. Jasså, konstaterade jag, då är det nog någon bugg i skype, för jag har inte ringt upp. Vi skrattade en stund åt att skype tyckte att vi skulle prata mer än en ½ timme. Sen sa han godnatt och sov gott. Jag ska inte sova gott nu! Envisades jag, för klockan var väl runt 6 eller nåt sånt. Han pratade svenska, godnatt och sov gott, så jag svarade på svenska att han kan sova gott, sen sa jag "gå å lägg dej!". Han svarade nåt tillbaka, som jag inte hörde, så jag upprepade att han sku gå och lägga sig, han upprepade sitt och plötsligt förstod jag vad han sa. "Ge mej kiss". Jag blev förvånad, visst han kan "ge mej" och så har jag lärt honom "kyss" i något skede, vilket jag är säker på att han försökte säga, men han har inte sagt det åt mej sen innan han åkte. Han upprepade igen innan jag fann mej och gav en puss genom mikrofonen. Tänk vad glad jag kan bli åt det lilla!

Det andra var en kompis som frågade om jag kunde hjälpa honom med en grej. Jag svarade som jag alltid svarar, att det beror på vad det är. Ja, men då satte han igång! Han vägrade säga vad det var han ville ha hjälp med innan jag sa "ja"! Jag svarade fortfarande att det beror på, klart att jag hjälper honom om jag kan! Nej, det var inte tillräckligt bra, han ville ha ett JA, han ville veta hur långt jag kunde gå för hans skull. Jag blev helt ställd! Vad? Han påpekade att han kanske skulle be mej hämta månen och då måste jag ju göra det! Till sist gav jag upp! Jag svarade att jag inte tänkte hämta månen och jag tänkte inte försöka flyga från någon högre plats! Det som han behövde hjälp med var sen sist och slutligen så stort. Hjälpa till att skriva ett CV åt en kompis.

Nu är jag surprise surprise, trött! Undra om jag har någon bobba i kroppen! Fast jag kommer att envisas med att tempa mej så kommer jag ju inte att ha feber ändå. Har jag feber så lovar jag att skriva ett inlägg om det! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar