måndag 9 januari 2012

I'm fine

Jo...jag hör det. Din röst avslöjar att du är "fine"

Jag har fått förklarat för mej varför allt bara är fine, men det är inte fine för mej att det är bara fine! Då kan jag lika gärna ringa, säga Hi, How are you? You are fine! I am fine! Talk to you tomorrow, bye" Tänk vad det skulle göra åt min telefonräkning? Eller hans internetanvändning? Skype är ju gratis, jo, men inte internet.

Igår bad han att jag inte skulle bli arg, för det orkade han inte med. Han hade inte energi för det. Jag fattade noll. Vet inte när jag senast skulle ha varit arg på honom! Visst kan jag hålla på och argumentera, och det kanske också tar energi, men arg??

Det var först efter att jag hade spenderat timmar på att fundera som jag kom på vad orsaken kan ha varit. Jag hade ringt tre gånger igår allt som allt, alla med svaret, jag har inte tid att prata, kan du ringa senare?

Inte ens sista gången hade han tid att prata. Han skulle fixa nåt att äta och han verkade vara stressad. Ändå är han FINE! Om det är något jag kunde bli arg på så är det svaret fine, ok, good...

Nå, efter mycket tankeverksamhet kom jag på att kanske "normala" kvinnor skulle bli arga om de får som svar att killen de älskar, som bor långt borta, inte har tid att prata med dem på hela dagen utan bara har annat för sig. It didn't even kross my mind! Jo, efter hur många timmar senare! Ska fråga idag om det var det han menade. Eller så menade han att jag inte sku göra honom arg, det tar ju också energi.

På tal om energi så frågade jag säkert vem som tar hans energi nu när han är där. För när han var här påstod han att det var jag, så det kan också vara nåt som han kan tänka sig att jag kan bli arg för. Hm....men den tanken fick jag ju nu...så...

Hur summerar vi denna blogg?

JAG ÄR INTE SOM ALLA ANDRA BARN!!

Helt enkelt :p

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar