måndag 30 november 2009

Första dagen på nya jobbet, farväl "kära" arbetslöshet

Jag hann aldrig njuta av arbetslöshetsuderstödet. Men nu har jag fått semesterpengar och slutlön, så jag ska väl överleva tills skatteåterbäringan kommer ;) Hehe

Nu har jag börjat på nya jobbet, det verkade vara ett trevligt gäng, så jag tror jag kommer att anpassa mej fint! Nu gäller det bara att lära mej några nya rutiner :)

Och nu kan vi ta farväl av dessa onödiga föreläsningar om arbetslöshetens papersarbete och mitt halvtråkiga privatliv, och koncentrera oss på trevliga fotografier med mer eller mindre käcka texter ;) Hehe

Dessa trevliga svampar kommer från min skogspromenad med träd och stenar :) Men eftersom det varken var sten eller träd så kom den här aldrig med. Gillar den skarpt så jag ville gärna ha den med någon annanstans. Så det här är väl perfekta tillfället!

Är det någon som vet vad svamparna heter? Jag fick en svampbok av en vän....men såklart minns jag inte var jag har satt den :/ Typiskt mej, säkert på någon "bra och logisk" plats. Bara jag sku minnas var en sådan plats är.

Hur som helst. Mossan är härligt grön och härligt grå (blå?), hela bilden har härliga färger :) Något att minnas nu i novembermörkret. Kommer det snö snart?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar