fredag 6 november 2009

Arbetslös fredag, fylld av arbete

Nåja, nu var det bara att ta tag i skjortkragen och lyfta upp sig! ...eller nåt.

Hur som helst så var det bara att inse att det inte hjälper att skjuta upp det nödvändiga, det var bara att hämta pappret med alla telefonnummer till alla potentiella arbetsplatser och börja ringa. Jag har alltså skrivit mej på en vikarielista, och ville gärna presentera mig, så att jag har litet försprång före alla andra på vikarielistan. Man måste vara lite smart i alla fall :)

Nå, min plan var att igår besöka alla ställen och personligen presentera mig. Fick tipset av min syster att en CV inte kan vara fel, men sen var det en annan som påpekade att föreståndarna faktiskt har annat för sig än att vänta på objudna gäster, så det var bäst att ringa först och fråga när det passar att jag kommer. Och så sant så sant!! Föreståndarnas dag går inte ut på att stå i dörren och vänta på att eventuella personer från vikarielistan ska komma och presentera sig. Och ska jag ändå ringa dit och fråga om jag kan komma dit och presentera mig så kan jag väl lika gärna bara presentera mig i telefonen! Nå, de får ju ett ansikte åt mig om jag faktiskt kommer dit, men nu bestämde jag att göra såhär!

Jag vaknade så sent, och så måste jag ringa veterinären för en tid åt Dinho, han har fått något som kanske kan förklaras som ett exem på hakan. Det är i alla fall inget sår. Nå, jag vaknade sent och måste ringa det där samtalet, så klockan hann bli kvart före 11 innan jag var klar. Då bestämde jag mig för att vänta tills efter maten. Lunchen infaller mellan typ 11 och 12. Så lite över 12 började jag ringa runt. Gud i himmel innan jag fick tag på alla föreståndarna! Alltså, om man tänker på den bransh jag jobbar i (vill inte skriva ut det, kanske det framkommer i alla fall :) Men jag tänkte hålla mig lite anonym i alla fall) så borde det finnas tillgänglig personal som kan svara i telefonen helatiden ifall någon vill ha tag på personal!

Det tog ända till kl. 14 innan jag hade fått tag på förståndarna till 9 arbetsplatser. En föreståndare var nästan omöjlig att få tag i :) Ringde 3 gånger innan jag fick prata med honom. Och till ett ställe ringde hur många gånger som helst och det var INGEN som svarade! På en hel timme var det ingen som svarade! När det äntligen var någon som svarade så var föreståndaren förstås på ärende och jag fick vänta ½ timme till.

Men nu är det avklarat :) Till på köpet har jag bykat en massa och så har jag börjat städa inne i gäst-/pysselrummet. Det ser ut som ett bombnedslag! Och vi ska ha gäster på onsdag....nå, mitt ständande slutade med att jag pysslade till en låda. Inte illa, men inte vad jag skulle göra!

Nu avslutas denna dag med ett glas rött :) Få se om det blir en vinblogg imorgon då!

1 kommentar:

  1. Ja just ja! En av arbetsplatserna gav napp :) Jag ska jobba 19-20.11 Jeeee!!

    SvaraRadera