onsdag 25 november 2009

Cono Sur - Syrah

At Cono Sur, we do things the natural way. Ewerywhere you look you will see biecykles popped up against walls abd at the end of rows of vines. The bicykle symbolizes our spirite of innovation, passion, commitment and respect for environmentm as well as our persistence in always finding the latest techniques in the vineyards and winemaking in order to take care of our land. This vibrant, juicy Syrah is full of blackberry and blackcurrant flavours and a hint of smoky spiciness. Intense and lingering, this wine is the perfect partner to stews, strong cheeses and hearty pasta dishes. Best served at room temperature.

14% Vol. 75 cl
Colchagua Valley, Chile


Faktiskt så tog jag den här bilden själv :) Och genom linsen försökte jag få vinet att komma I glaset och inte UTANFÖR ;) Hehe, gick bra bara jag först kollade att flaskan var ovanför glaset och sedan tryckte av :)

Okej, min analys. Doften hade jag svårt med igen. Den var frän, men jag tyckte att jag kände någon doft av bär. Vad för bär det var har jag ingen aning!

Smaken tyckte jag att var kryddig :) Skummade lite i texten på flaskan, för det är lättare att hitta smaker bara man vet vad man ska söka efter, men jag missade att det ska finnas blåbär och svarta vinbär i den, missade egentligen att det stod något alls om vad den skulle smaka! Så jag tyckte att den smakade röda bär :) I alla fall hittade jag att den var kryddig, att det skulle vara "a hint of smoky spiciness" visste jag nog inget om ;)

Färgen tyckte jag attvar kort och gott vinröd!

Det var ett lättdrucket och gott vin! Öppnade det redan när jag lagade pitabröd, och det var gott att dricka som sällskapsvin samt tillsammans med pitabröden.

Jag rekommenderar detta vin! Har druckit ett vitt (savignong Balnc) och ett rosé vin av samma märke och jag har varit nöjd. Så jag kan rekommendera alla tre :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar