söndag 8 november 2009

Hur man gör för att spara pengar och ändå ha kul?

Tja, det är inte det lättaste! Beroende på vad man anser vara kul då förstås :) Det finns väl en del vuxenaktiviteter som gör att man kav ha kul helt gratis, ibland krävs ju förstås att man är två, men det går bra på egen hand också! I alla fall är det inte den sorts kul jag tänkte på just nu :)

Igår spenderade jag vid datorn, jag gick igenom fotografier och försökte få någon ordning på mina tankar och idéer. Samtidigt hade jag en huvudvärk som sannolikt härstammade från förrgårdagens vindrickande. Jag kände alltså av huvudvärken redan då :) Jag drack inte så att jag borde känna mej dålig med illamående och huvudvärk igår ;)

Hur somhelst så fick jag ett samtal av min granne, hon bjöd mej att komma ner till henne och "dricka några öl och ta det lungt", löd det väl på ett ungefär. Först funderade jag vad jag skulle svara, och tänkte att jag måste höra med sambon vad han hade för planer. Nå, jag hade såklart glömt att han skulle och se på fotboll till en kompis och sedan skulle det kanske ut en sväng, men det var inte bestämt. Nåja, jag ringde min granne och tackade 'ja' till inbjudan. Jag skulle komma ner vid 19 tiden. Sambon skulle iväg till 17, eller, matchen började 17 och han skulle hämta upp en kompis 5 före (men bara för att krångla till det så sa min sambo att han hämtar upp kompisen 6 minuter före ;) Nå, innan kompisen var utanför lägenheten var klockan i alla fall 17.01, så lyckad planering xD). Det tog inte så många minuter att sedan slänga av dem vid slutdestinationen.

Väl tillbaka hemma började jag fundera om jag verkligen skulle gå till min granne, kände mej trött, hängig och hade huvudvärk. Bestämde i alla fall mej för att koka lite gröt och gå igenom fotografier till en idé jag har fått. Med lite gröt i magen och efter att ha fått inspirationen att flöda så kände jag mej bättre :) Så lite före 19 så bestämde jag mej för att gå ner. Jag VET att det finns något som heter "fashionable late"men det struntade jag i, jag informerade värdinnan om det i alla fall :)

Vi var 5 tjejer allt som allt. Och jag tycker det var riktigt trevligt!! Jag hade inte träffat de andra tjejerna förr, men en såg så bekant ut...men jag vet inte var jag skulle ha stött på henne. Och vi kom fram till att jag inte borde känna henne, så kanske hon bara liknar någon ja stött på helt enkelt. Hur som helst, min granne bjöd mej på vin och cider. Vinet är ett intressant ett :) Gato Negro, Savignon Blanc. Passa på att dofta på vinet om ni har möjlighet!! Det är druvan som doftar så (tänker inte säga vad, för det är spännande att se om någon annan hittar just denna speciella doft som jag tänker på, min granne hittade en massa andra dofter, som jag i och för sig håller med om att fanns där, med de andra sa direkt den doft jag tänker på :) Nå? Dofta på ett Savignong Blanc om du vill veta!!)

Ett gott vin annars, jag kan nog tänka mej att köpa hem det!

Det blev tal om att vi skulle ut, till ett ställe jag aldrig varit på förr. Det var också en frågan om någon hade kamera, så efter lite funderande från min sida så bestämde jag mej för att jag kunde ta med min och agera fotograf. Det är första (och sista?) gången som denna kamera kommer ut på krog. Den är min käraste ägodel och jag vill inte förlora den, eller att den går sönder!

Nå, hur får man ett pub/krog-besök att bli billigt? Ja, man tar med sig plånboken och konstaterar när man är framme att den är tom! Sedan har man dessutom sett till så att sambon har hälften av den mängd pengar han annars brukar ha. Så notan för kvällen slutade på en väldigt låg siffra :) För mej 2€ till garderoben, och för sambon vet jag inte, men jag vet ju var hans "tak" låg :)

Summan för kvällen var 74 bilder på ett band som uppträdde. jag fick smaka på ett nytt vin och jag fick besöka ett nytt ställe :)

Inte så illa för de där enstaka 2€! Dessutom fick jag skjuts hem, och oartig som jag var (tydligen) så tänkte jag inte på att ge en slant åt chauffören...nå....kanske lika bra det för min plånbok var ju tom :/ Kanske jag kan bjuda henne på en drink nästa gång vi ses?

Jag vet inte om man ska räkna det till kul, men idag har jag tillbringa dagen med att städa upp i mitt pysselrum. Resultatet av det blev en låda för 'blomjord'-påsarna :) Och inte att glömma, ett städat pysselrum med utrymme på skrivbordet att pyssla på!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar