måndag 21 januari 2013

Mardrömmen som blir sann!

När jag var barn hade jag en mardröm. Jag sitter på toa (ja, jag har ofta drömt att jag är på toa! Är det någon annan som drömt det? Oftast vaknar jag sen för jag är på riktigt nödig...), det är det stora behovet och det är stort. Så spolar jag. Och toastolen fylls. Till bredden, och vattnet rinner ner på golvet!

För ett par nätter sen hände det! Inte det stora behovet, men ett toabesök, jag trycker på spola-knappen och inser för sent att toaletten redan är halvfylld sedan föregående besökare! Jag ser hur toastolen fylls, till bredden! Jag pustar ut när det stannar där....

Och sen.... fasiken! Det läcker vatten någonstans ifrån! Jag vet inte ens vad jag ska göra, för det är bakom toa nånstans! Vad ska man göra i en sån situation??? Jag får panik! Sen lugnar jag mig och undersöker var vattnet kommer ifrån, jag får ingen rätsida på problemet och inser att det är över min kunskap....

Nästa gång jag går dit och tittar så är det som att ingenting skulle ha hänt....visst, golvet är fullt med vatten, men man kan spola och vattnet sprutar inte ut där bak....

Märkliga saker....bäst att ta det där med drömmar på allvar! Jag drömde förr (också när jag var barn, innan mopedåldern...så jag ville aldrig ha moped, JUST på grund av detta! Det är sant!!) MÅNGA gånger att jag åkte motorcykel/moppe/skoter/vad-det-nu-var, kom till en sväng, fick inte motorcykeln svängd utan jag körde rakt in i skogen. Bäst att inte utmana ödet...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar