lördag 26 januari 2013

Hej!

Var hos en kompis igår och vi spelade Trivia pursuit. Det är mitt lags tur att svare och jag sitter och funderar. Vi har all fokus på oss och plötsligt blir jag medveten om det, så jag titta på min kompis, ler och utbrister "Hej!" han blir så förvånad att han börjar skratta.

Senare under kvällen ska jag säga något men blir avbruten precis när jag öppnar munnen, blir och titta påmin kompis, som jag pratade med, han tittar på mig och frågar om jag ska säga hej igen. Så jag sätter huvudet på sned, ler och säger "Hej!". Han ramlar skrattande ihop i soffan och hans fru tittar konstigt på honom, och funderar vad hon missat. Jag kunde inte riktigt förklara, för jag förstod egentligen inte hur det kunde vara SÅ roligt :)

Idag när jag var ute och fotograferade vid vattnet hände en liknande situation. Jag gick från vägen ut mot isranden. Där väntade jag in silja-line som var på väg in och tog lite bilder på den, på väg tillbaka därifrån jag kom, men fortfarande inte tillbaka till vägen kom det ett gäng människor. En gubbe blev och titta på mej, så jag tittade tillbaka, sen log jag och sa "Hej!". Han blev också helt ställd! Han svarade hej tillbaka, så stannade han och var helt som att, vad ska han göra nu, så jag fortsatte gå dit jag skulle och koncentrerade mig på var jag skulle sätta fötterna så han kunde koncentrera sig på vad han skulle göra och inte fundera på vad jag ville av honom.

Lite kul faktiskt!

Säg "Hej!" ät nästa person du möter på gatan! Kanske folk blir vana vid att man säger hej till dem sen....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar