onsdag 16 januari 2013

Konstigt...det luktar...

Har öppnat kylen och konstaterat att det är något som luktar märkligt. Nu är det ju så att jag har ingenting i min kyl som kan bli dåligt!

Jag har ketschup, två olika sorters senap, smör (kan väl bli härsket i och för sig), kokosfett, chilipasta, tomatpuré, breezer, cola (som egentligen borde hällas ut, men den borde inte lukta), hemgjort godis...

Jag har tittat runt och konstaterat att jag bara måste ta ut allting och rengöra hela kylskåpet och slänga allt jag har där så jag kommer åt vad det är som har blivit dåligt!

Idag sökte jag efter tomatpuréen, jag hade för mig att jag hade två öppnade tuber, för jag hade för mig att jag hade varit oobservant senast jag öppnade en och hade en kvar i kylen färdigt. När jag letar så drar jag ut lådan med breezer, där det också finns en plastpåse med cassava. Jag kikar runt och inser plötsligt att där finns en påse till! En genomskinlig påse med något äckligt i sig!

Jag lyfter upp påsen...och konstaterar att det förmodligen varit en tomat och en gurka någongång i tidernas begynnelse...inte konstigt att det luktar! Jag har inget minne av att jag har köpt någon tomat eller gurka liksom.

Nå, ett problem mindre att oroa sig för! Rengöring av kylskåp står fortfarande på schemat, för där finns en massa jag inte egentligen behövar, så varför spara det då! Oliver, t.ex. två potatisar, dadlar, pistachnötter....jordnötsmör....nyköpta ägg från idag! De kan jag koka och äta med kaviaren jag har där på tub. Jag borde ha bröd i frysen....frysen är också ett kapitel för sig...den är FULL! men där finns nog inget jag har nytta av...märkligt det där.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar