tisdag 29 januari 2013

Ett annat perspektiv

De vill att deras historia ska bli känd, så jag delar en länk. Jag känner till lite och jag rekomenderar att du läser inläggen, börja med första.

Så mycket likheter, men ändå så många olikheter.

Känslan att mötet var förutbestämt, men på olika sätt.

Livet, som går ut på att strida mot en myndighet, mot ett land, som jag trodde var tryggt. Som jag trodde jag kunde lita på.

Realism vs. hopp och tro
Förtvivlan vs. kärlek och glädje

Jag vet att vi slåss mot samma motståndare, men vi har olika tänk. Jag är inte realist, jag har aldrig varit. Jag balanserar på gränsen mellan hopp och förtvivlan, och det är här jag vill vara.

Jag vill inte få mer hopp, för jag har för mycket att förlora.
Jag vill inte få mer förtvivlan, för då kommer jag inte att överleva.

Jag vill i min egen takt ta reda på mina begränsningar, och våra begränsningar. Låt mig balansera här, mellan hopp och förtvivlan.

Jag tänker inte ge någon information. För jag vet att processen kan bli lång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar