tisdag 20 mars 2012

Promenad

En gång förut har jag varit på detta ställe. Men inte följt denna stig. Den ledde oss in i en fårhage, som förstås var tom ännu, men under sommaren så får man gå genom en fylld hage.

Vi kom ner till vattnet. Vatten som jag finner så rofyllt. Jag kan sitta och titta på vatten och vågor hur länge som helst. Höra hur vågorna slår emot land.

På väg tillbaka från vattenbrynet gick jag med näsan i marken, typ. Jag kollade på alla stenar! Samlade på stenar som barn. Så var det plötsligt en massa småkrafs på marken. Funderade inte så noga fört, men insåg sen att det var ju snäckor!


Med småkrafs menar jag småkrafs! Oj oj oj om jag jämförde med mitt finger! Ja, bilden är inte någå vidare, den är tagen med min telefon.


Den här stenen var ju helt underbar! Undra hur den har blivit så!
Jag sku ha kunnat fota massor med stenar! Och skulle jag ha haft kamera med vettig zoom så sku jag ha fotat svanar. På telefonen syntes de inte ens som vita prickar....

Den här bilden gillar jag! Den blev riktigt bra!
En bit bort fanns dessutom en sten som såg ut som ett fiskhuvud. Den har jag ngen bild på dock.
Måste tillbaka dit nån dag! Härligt ställe!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar