fredag 16 mars 2012

Flimmer i rutan


Jag sitter i all sköns ro och spelar angry birds på facebook innan det är dags att åka på jobb. Plötsligt börjar spelet flimra. Jag funderar inte så mycket på det, visst kan väl spel ha buggar! Men sen inser jag att det inte är spelet som flimrar! Det är skärmen! Oj!

Jag startar om datorn, tycker jag ser samma flimmer, testar med att koppla i min andra skärm, den flimrar inte, men då har den första också slutat flimra...hm....jag som tänkte ringa pappa och fråga vad det är frågan om :p

Jaja, man ska aldrig tänka och planera! Det plir ändå aldrig som man vill! Jag skulle få hål borrat i min vägg i helgen, men nu kommer troligtvis kompisen att ha dottern, och då vägrar jag låta honom borra :) Jag har sett hur barn kan reagera på det ljudet, och det är inget jag vill utsätta ett barn för! Inte ens i misstag! Jo, jag vet, alla barn kanske inte reagerar så som barnet jag tänker på. Men jag tänker inte riskera det. Jag får helt enkelt ställa in mej på att om jag har väntat ett år på att få hålen borrade så kan jag väl vänta ytterligare lite ;) haha Ja, alltså, det är frågan om en betongborr! Vanligt borrande tror jag inte att har samma skrämmande ljud :p

Jag tycker att jag skulle ha lärt mej vid det här laget att det inte lönar sig att planera! Sen ett år tillbaka så har jag väl inte haft många planer som faktiskt gått som jag tänkt. Nå, envishet envishet! Tydligen så fortsätter jag envist att planera saker som inte kommer att gå som jag tänkt :)

Ha en trevlig fredag! Jag planerade att böra tidigare idag, så att jag skulle få sluta tidigare, SÅKLART så fick jag igår veta att jag i alla fall inte kan göra det, eftersom det då dök upp en orsak till att jag inte får sluta tidigare. Nå, jag har arbetstid till halv 5, så visst har jag i mitt huvud insett att jag kanske måste jobba till halv 5, men visst skulle det ha varit skönt att få sluta kl.4 en fredag eftermiddag :)



(Jag har googlat på borr och angry bird, på bilder. Har inga vettiga bilder till mina inlägg :p)

2 kommentarer:

  1. Det blir ALLTID som man tänkt sig. Positivt tänkande. Så försöker jag tänka, men va fan, man är inte mer än människa.

    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  2. Jag tycker det är rätt positivt att tänka att livet har en massa överraskningar bakom hörnet ;) Kanske det inte blir som man tänkt sig, men det betyder inte att det inte blir bättre än man tänkt sig :)

    SvaraRadera