onsdag 14 mars 2012

En bild jag hittade på facebook


Do NOT eat what ants would NOT touch.
Top right: margarine, left: reduced fat margarine,
bottom right: natural butter.



Visst, hemma hos mej hittar du inte margarin, och inte margarine med låg fetthalt. Men USCH!

Vi har ju bara bordsmargarin på dagis! Urk! Jag äter det inte, men enligt "rekommendationerna" så ska det tydligen serveras. Jag ber om ursäkt om jag inte samtycker med rekommendationerna....men jag tycker barn ska få äta naturliga råvaror och inte sånt som är så prosessat så man inte vet vad det var från början!

Det de breder på smörgåsen har nog i alla fall inget med råvaran att göra. Det är väl ryps som är grunden. Ja, jag tackar. Inte är det gott!

Men vad ska lilla jag göra? Det är föräldrarna som har makten. Om inte de sätter sina kloka huvuden ihop och ställer krav, så kommer inget att ändras. Dessutom vet jag inte ens om det skulle hjälpa, för det är EU rekommendationer vi pratar om.

Men sen sist och slutligen, sen när är rekommendationer det enda rätta??

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar