torsdag 22 mars 2012

Cookie monster!!

Jag går weight loss challenge. Så jag ska alltså gå NER i vikt. Nu denna vecka har jag haft ett SJUKT suuuuug efter kakor. Jag som annars inte har sug efter kakor.....sött kanske! Fast det har jag inte haft på 1½ år nu, tack vare herbalife. Men NU fick jag bakslag. Men dessa är ju helt underbara!! Aaahhh!

Nu känner jag att mitt behov är stillat. Men det kostade mej 2KG!! Jag har gått upp 2 kg!! Jiiiissseess!!

Jaja, ska man ha ett bakslag på 1½ år så måste man väl få ha det då. Men jag ska tammefan ner dessa 2 kg!

Oftast är det ju nåt som kroppen behöver som man får sug efter. Undra vad det finns i dessa kakor som min kropp tror att den behöver? Inte finns det fibrer! Inte finns det proteiner! Det finns FETT och SOCKER!

Nå, kanske min kropp tror att den behöver fett och socker. Jaja, får väl bara försöka övertala min kropp att den INTE behöver fett och socker.

Men jag har i alla fall bestämt att ska jag äta kalorier så ska det vara GODA kalorier, och dessa kakor var i alla fall goda! Det känns bättre att gå upp i vikt för något som var gott, än för något som egentligen inte var så gott sen sist och slutligen....

6 kommentarer:

  1. Jag tror inte det var kakorna. Eller hur många kilo åt du? :)

    SvaraRadera
  2. Det var kakorna :) En sats är 5dl mjöl....och hur många dl socker det nu sen är.....och jag bakade två satser :) DE ÄR SLUT!!

    ...ok, jag fick liiiiite hjälp, men i alla fall :)

    SvaraRadera
  3. Men det går inte så där fort. Om det skulle vara kakorna så skulle du ha behövt överlopps energi motsvarande 2 kg rent fett. Du har antagligen bara samlat på dej lite extra vatten eller nåt.

    SvaraRadera
  4. Jag har vägt mej på en våg som väger fett och muskler, så jag vet att det inte är vatten. Jag hade gått upp 1% typ i fettprosent. Vågen räknar vatten som muskler, av nån anledning :p
    Och väger man sig varje vecka som jag gör, så vet jag att man går upp och ner i vikt från vecka till vecka. Detta är det mesta jag har gått upp på en vecka. Men jag har också haft veckor som jag gått ner samma mängd på en vecka.

    SvaraRadera
  5. Cool våg! Hur vet den skillnad?
    Fast jag är fortfarande ganska skeptisk...

    SvaraRadera
  6. Ingen aning! Den ger vikt, fett prosent, muskelmassa, så ger den en hel del andra siffror också, men jag minns bara dom tre :p

    Gick ner ca. 1 kg denna gång jag vägde mej, och så gick min fettprosent också ner. Men denna vecka har jag skärpt mej och ätit mera vettigt :)

    SvaraRadera