söndag 18 mars 2012

The Ghost

Kollade en till Nollywood film idag. Den här är indelad i 4 delar, vad jag vet :) Har inte sett en film med fler än 4 delar än, så få se då.

Jag söker på youtube efter Nollywood eller Nigeria movie, idag valde jag The Ghost. Den här är annorlunda än de andra jag kollat. Alla andra handlar om cheating. Den här handlar inte om det. Pappan i familjen blir mördad och det är endast en person som kan se honom.

Filmen påminner om en hollywoodfilm, minns inte namnet på den. Det ska vara nåt liknande tycker jag, i alla fall så är storyn liknande.

Jag gillar filmen! Fast än så länge har jag inte hittat nån Nollywood film som jag inte gillat. Nå, det kommer väl. Jag är inte mycket för en film-tittar-person, och egentligen kan jag se så gott som vad som helst.

The Ghost efterföljs av The Ghost2, som efterföljs av The return of the Ghost som såklart efterföljs av The return of the Ghost2. Sen vet jag inte om det finns fler, som sagt :) Jag har bara sett de två första än så länge. De två andra sparar jag till en annan dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar