måndag 6 augusti 2012

Rasism eller sexism??

Jag jobbar på nattklubb, jag plockar disk, kollar papper, håller rent och prydligt.....till mina uppgifter hör också att kolla toaletterna.

På lördagen var det en gäst som började prata med mej. Han frågade vad jag tycker om mitt jobb, han ansåg att det kanske inte var det bästa just då, han pratade med mej inne på herrarnas toalett. Jag tycker om att städa herrarnas, jag gillar också fulla människor, så jag ansåg att det inte var något problem! Jag vet att andra tycker olika....men alla är vi olika! Jag trivs med mitt jobb!

På något vis flöt vi till det att kvinnor kan städa herrarnas toalett men män inte kan städa kvinnornas toalett för att det är raistiskt. Rasistiskt? Ja, han tyckte ju inte att det hade med ras att göra, ras har med hudfärg och landsområde att göra. Och religion och kultur, fyllde jag i, och han fattade att jag hade det på grej så han behövde inte förklara åt mej vad rasism är. Han ansåg att det borde gå under sexism, men tydligen har det varit något fall till domstol där den berörda blev fälld som rasist.

Jag fattar fortfarande inte vad rasism har med saken att göra.

Vi pratade länge, till slut insåg han att vi kanske stör de övriga gästerna på herrarnas toalett, så vi gick ut och fortsatte prata utanför. Han ansåg att jag var en öppen och härlig person, som han skulle kunna kyssa på munnen! Eh....okej.... vi kom i alla fall fram till att jag hade pojkvän och han var nästan förlovad, så det skulle inte vara så bra idé. MEN det hindrade honom inte från att försöka! Så jag fick hastigt värja mej mot en kyss!

Ja....vad var det jag sa....det är roligt att städa inne på herrarnas toalett! Man hittar intressanta människor och får intressanta diskussioner, för att inte tala om att det är helt super för självförtroendet! MEN jag nöjer mej med en pojkvän! Jag vill inte att någon annan kyssar mina läppar! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar