tisdag 28 augusti 2012

Gluggen

Ålandstidningen 28 augusti 2012. Jessica Pettersson

Nya sängkamrater

Jag älskar att gå till sängs med en helt ny förmåga! Att få upplevahäftiga äventyr med färska bekantskaper är, för det mesta, helt fantastiskt.
Men det gäller för dem att fånga mitt intresse ganska direkt, jag håller inte ut speciellt länge om det hela verkar bli torftigt och trist, kan vara rätt så kräsen. Det har faktiskt hänt att jag avbrutit mitt i och gett fan i allt och somnat istället. Kanske försöker jag börja om igen nästa kväll men om jag märker att mina tankar vandrar iväg på annar håll så gör jag mig av med eländet. Man ska inte slösa tid och energi på meningslösheter.
Ibland kan det vara någon som en vän har talat vitt och brett om som jag också vill ha, men mest spännande är ändå att slumpmässigt ta hem en totalt okänd.

Av en färgstark förväntar jag mig ofta lite mer, men många gånger är det ändå de trista och intetsägande som överraskar mest. För utseendet betyder självklart en hel del. Och eftersom mode och trender utsidan brukar jag föredra de maskerade för att försöka hålla mig neutral. Den så viktiga baksidan däremot, den har jag lärt mig att inte alls lita på, den kan sannerligen luras och vilseleda.
Man eller kvinna, ung eller gallal, det spelar ingen roll. Men jag tycker att kvinnor är bättre på detaljerade inledningar medan män ofta får till ett snyggare resultat. Det gäller inte alla såklart - stil, finess och känsla för brutaliteter är var och en unikt.

När jag hittar en ny favorit slukar jag vederbörande fullständigt. Jag förummar hus och hem, vänner och familj, glömmer både tvätta och kamma mig. Vill inte missa en endaste minut.
Känlan att ta den okända i handen och kryta ner mellan lakanen är hisnande. Det pirrar i magen, pulsen ökar, vad ska jag snart få vara med om? Jag stryker lätt handen över ryggen, öppnar varsamt, och börjar läsa: Kapitel 1 ...

Fantastisk glugg! Jag säger då det! Vissteligen förstod jag att det inte handlade om det som man (i alla fall jag) först tänkte på, men jag kom inte på vad det handlade om innan det självklara avslöjades på slutet!

Jag vill dela med mej!

1 kommentar:

  1. Hej Nettan.
    Kul att du gillade min glugg, tack!
    Mvh Jessica

    SvaraRadera