fredag 31 augusti 2012

I know I can fly!!

Min syster är här över veckoslutet. Jag vet att hon skulle komma med dagsfärjan, så jag bad att få sluta tidigare från jobb. Jag hade övertid att ta ut och det fungerade att ta ut den. Så jag gick tidigare. Ringde syster yster och hon var fortfarande vid hamnen.

Jag satte mej på cykel och cyklade ner mot hamnen. Nerförbacke! Härligt med fart! Jag pratade i telefonen med yster när jag noterade att det kommer en lastbil från vänster!!

Snabbt som ögat bromsar jag! Sen flyger jag!

Över styret med cykel efter mej!

Jag tar emot mej med händerna, landar snyggt och ser lastbilen dundra förbi. Inser chockat att den inte ens saktat ner....sen kollar jag på telefonen och inser att yster är kvar på tråden. Jag upptar konversationen som om inget har hänt, men hon har tydligen lagt på.

En bil stannar nära mej och frågar hur det gick! Det gick bra, svarade jag. Han påstod att det inte såg bra ut!  Bussen bakom stannar också, chauffören kliver ut och frågar hur det gick! Jag svarar samma, det gick bra! Säkert? frågar han. Jo svarar jag! Jag har redan tittat på mina händer och konstaterat att även om de bränner så har de inte ett sår! Mitt knä gör ont, men det nämner jag inte.

En välmändande, säkert chockad dam rusar ut från bussen och meddelar åt mej att jag måste stanna och leda cykel över vägen....jaha, stannade jag inte va?? Jag informerade henne om att jag inte var påväg över, en liten lögn, men jag hade missbedömt min hastighet och avståndet till vägen, så jag hade faktiskt tänkt stanna.

Tyvärr var det ingen som filmade! Och yster såg heller inte mitt fall! Så något bildbevis har jag inte. Men mina handbromsar fungerar perfekt ;)

Sen kan jag konstatera att även om jag har ett skrubbsår på knät, så skulle jag ha kunnat skrapa upp händerna rejält, telefonen är hel även om jag höll den i handen, fråga inte hur. Och tanken som susade genom huvudet när jag flög över styret var att jag var för nära lastbilen! Jag kommer att landa framför den! Så det kunde ha gått illa! Jag tackar min lyckliga stjärna att det gick så bra som det gick :)

2 kommentarer:

  1. Usch. Det börjar krypa i mej när jag läser. Så hemskt det kunde ha slutat! Tur att det gick bra! Lite skrubbsår är liksom ingenting i sammananget...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Definitivt ingenting :p Och med tanke på hur lite skrubbsår jag fick så hade jag änglavakt!!

      Radera