fredag 17 augusti 2012

Arbeta och få pengar

Jag har en ordinarietjänst, och så har jag ett extra jobb. Utöver detta så har jag herbalife, som är en hobby. Jag använder produkterna själv, och jag säljer om någon vill köpa. Men någon stor vinst gör jag inte. Inte så att jag kommer över någon skattegräns i alla fall....ännu! UTÖVER detta så hjälper jag till vid en grill! Oftast bara för att jag hänger där med ägarna, men ibland, som idag, så har jag faktiskt inplanerat att jag ska jobba. Så först ska jag jobba på min ordinarie arbetsplats, från 9.30 till 16.30, sen ska jag lösa ut ett paket, vilket kommer att bli spännande, jag har inte fått nån ankomstavi, men jag vet att paketet har kommit fram redan i måndags. Nu är det fredag. Nå, håll tummarna! Jag har väntat på paketet sen i fredags! Och började söka det på onsdagen, rinde dit på torsdagen och fick ankomstnumret så att jag kan betala momsen på det. NU gäller det bara att övertala dom att jag ska få det också! Nå, det löser sig säkert! Det är bara det att jag ska vara på mitt andra jobb kl.17.00. Så på en halvtimme ska jag sluta från ett jobb, lösa ut ett paket, köra hem det, bära upp det, lämna tillbaka bilen OCH cykla genom hela stan så att jag kommer på jobb!

Jag önskar mej själv all lycka! Tror jag ska meddela min "chef" att jag kommer att bli försenad :p ....nå, jobbar jag för honom så är han väl min chef, så strunta i hartassarna runt! Jag ska jobba till kl.22.00 eller till kl.24.00, OM jag behövs. Jag kommer väl troligtvis inte därifrån i alla fall efter att jag slutat. Om jag känner mej rätt, så det blir säkert till midnatt!

Nå, vi får se! Nu ska jag i alla fall göra mej klar för mitt ordinariejobb! Det jobb jag sist och slutligen prioriterar! Ha en bra fredag!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar