torsdag 16 augusti 2012

Hört på gatan....

Två killar i lägre tonåren står och pratar. Den ena frågar den andra, har du e-post?

Den andra svara, näää-ä....

Jaha! Jag minns den tiden när man frågade om man hade e-post, för att det var så nytt. Sen var det boom, alla sku ha det! Vad är det nu? Gammalt? Föråldrat? What??

Jag minns tiden när man antog att alla har e-post. ...jaja....kanske det är jag som är gammal! Eller är det bara så att det råkade så att just de killarna inte tycker att e-post är så viktigt? Man kan faktiskt skicka mail från en e-postadress till facebook inkorgen! ...ja....jag har testat! Det funkkar!

2 kommentarer:

  1. Jag har också fått den uppfattningen att tonåringar idag sällan har e-post, eller de använder den inte. Inte använde jag e-post på allvar förrän jag började studera heller, och nu finns fb. Vid närmare eftertanke vet jag inte vad de skulle använda den till, egentligen.

    SvaraRadera
  2. Jag har aldrig egentligen fastnat för e-post, ändå har jag hur många som helst :o Men jag loggar in när jag minns....nu skulle jag egentligen måsta logga in oftare....men men :p

    SvaraRadera