söndag 5 augusti 2012

Ibland mår man lite illa, ibland mår man mer illa....

Jag kollar toaletterna, i allskönsro går jag med en korg till toaletterna, jag ska kolla papper, plocka med mej glas, och så ska jag vidare, det brukar inte vara så mycket på just den toaletten. Jag kommer dit, inser att det ligger en spya på golvet utanför toaletten....eh....vad göra? Jo, jag ställer korgen MITT på så att ingen ska stiga i spyan medan jag går och hämtar nåt att torka med.

Medan jag söker grejer så funderar jag på faktum att vem som helst kan ta min korg och springa iväg med den, så jag hoppas korgen är kvar när jag kommer tillbaka. Nå, jag kommer tillbaka....någon har vänligen flyttat korgen till väggen så att den inte ska stå mitt på golvet. KANSKE det är en orsak till att det står en ensam korg på golvet??? Tack, men NEJ tack! Låt bli att flytta på korgar som står ensamma på en nattklubb! De har säkert en mening.....suck. Ja, det är inte jag som stiger i "härligheten" så mej spelar det ingen roll.....

Jag torkar upp, och får sympati av en gäst som anser att om man inte klarar av att gå på krog utan att spy så skulle man borda hålla sig hemma! Jag kan inte annat än hålla med, för visst är det logiskt! Jag går ett varv och kollar var resten av spyan kan vara. Men jag hittar den inte. Så jag tänker att kanske det var det! Jag plockar undan och kollar först herrarnas toa, sedan damernas.....ooooooh noooooo!! Vad ser jag i HANDFATET??

Ja, men bara att hämta handskar och redskap. Roligt skulle vara om allt var på sin plats så att det skulle gå snabbt och smidigt, vilket inte alltid är verkligheten. Meeeeen det gick relativt snabbt och smidigt i alla fall :) Andas genom näsan!! Och vips så var allt rent!

Jag kollade för säkerhetsskull alla toaletter ifall det skulle finnas något annat att städa. En var låst, men jag måste ju städa undan så jag gick bort med mina grejer. Jag kommer tillbaka och kollar den sista toaletten och NEEEEEEJ!!! Där har vi mer att göra....bara att börja om från början och hämta redskap :p

Den som någonsin undrat över hur jag är som arg skulle ha borda vara backstage på nattklubben igår när jag vrålade i diskpentryt så att min kollega kommenterade "Lugn och fin!"

Jag skriver upp mina hittade "skatter" så att min arbetsgivare vet att betala mej för det. Sedan tar jag min korg och går till nästa toalett, jag inser på vägen att de behöver hjälp att plocka disk på ett område, så jag går ett varv där. Jag har korgen full när jag noterar...ja, vad tror ni, om inte ännu en spya! På väg efter redskap ser jag min chef och ber honom slänga ut folk INNAN dom spyr!

Han ber att jag ska berätta hur man ska veta det! :)

Jag berättar åt de som plockar disk vad jag hittat och hämtar redskap. Jag börjar bli duktig på att hitta dem nu!! Sedan kommer jag upp tillbaka och hittar kollegan väldigt snopen innanför dörren till området. Hon meddelar att hon också hittat spyan....hon steg i den! Usch! Vi sprutar lite desinficering på hennes sko innan jag går för att ta itu med eländet. Jag konstaterar att det inte ser ut som att någon har stigit i den, ungefär samtidigt som någon knackar mej på axeln. Kollegan, som meddelar, det var inte DEN spyan hon steg i utan DEN som ligger en meter bort!

Åååååååååååååååååh vad lycklig jag blir!!!

På en halv timme har jag hittat och rett upp inte mindre än 5 spyor! Visst....det är pengar.....men någonstans funderar jag om det är värt det......


Men för att avsluta detta äckliga inlägg, så kan jag berätta vad man annat kan pyssla med när man är ute på krog! Man kan KYSSA väggarna på TOALETTEN!



Så varsågoda! Lämna era läppavtryck var som helst på våra väggar!! Men låt bli att spy!! DET är äckligt!

4 kommentarer:

  1. Skitmysigt alltså :/ Ska också börja kyssa Arkens väggar då ja e där :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jamen gööööör det :D Välj ett snyggt läppstift också tycker jag ;) Rött var rätt snyggt mot det vita menar jag ;) Så bara att välja den nyans som passar bäst!

      Radera
  2. Nettan det e inte så kul att städa bort de där kyssarna från väggarna heller kan jag tala om ;-) men klart bättre än intorkade spyor dan efter.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nja...kan jag tro :o Men allt vinner spyor! Intorkade eller inte intorkade, allt annat är bättre ;) .....eh....nej förresten....det finns en sak som är värre :p Men jag låter det vara osagt!

      Radera