fredag 26 mars 2010

Vintips - Den alkoholfria versionen

Carl Jung. Weisslack. Tja, druva? Noll koll! Jag menar, det är väl ett vin gjort på en druva i alla fall? Det enda som ges som information är att det är av alkoholiserat vin....jaha...sen då? Kanske alkoholfria vindrickare inte bryr sig..?



Färg och smak? Doft? Tycker inte det doftar så mycket. Får tag i en sötaktiv "vindoft", men den försvinner ganska snabbt. Jag tappar alltså bort den. Färgen är som på bilden. Relativt genomskinlig, som svagt svagt gul. Smaken? Tja, det har något bubbligt över sig. Så första intrycket är att det är ok! Men sen har det en sötaktig smak som jag inte tycker hör till vin, samtidigt som den är sur. Egentligen tycker jag att det påminner lite om när man späder äppelcidervinäger med vatten. Typ 1 msk vatten till 2 dl vatten.

Vet inte vad jag ska säga. I brist på annat så tja, godkänt! Men inte mer än så! Jag har helt klart lyckats dricka upp flaskan på en kväll i alla fall :) Det blev ca. 3 glas. Men skulle jag inte ha varit så jäkla nyfiken på detta vin så skulle jag HELT klart ha valt ett annat!

Jag har smakat ett annat alkoholfritt vin, ett rödvin. Och då klarade jag inte ens av att dricka upp ett glas, så helt klart bättre än det!

Men detta vin har nog vissa vin-egenskaper. Jag känner av en liten huvudvärk, samt att min mage känns sur. Det är ju förstås inte vinets bästa egenskaper som sparats....

Bedömningen blir alltså: Jag kommer INTE att ha detta vin i min vinhylla! Är det någon som vill ha ett alkoholfritt alternativ till vin så kan jag rekommendera sodavatten! Eller cola, eller jaffa eller vad som helst utom detta! Får det vara lite kranvatten? Kan väl bli en hit som sällskapsdryck på tjejkvällen ;)

4 kommentarer:

  1. Som jag skrev så var det där vita alkoholfria som jag blev "tvungen" ;) att dricka helt okej..ingen fara alls att få ner nästan hela flaska :D men kommer ju inte ihåg vad det heter...men ser jag det på Alko borde jag veta vilket det är!

    SvaraRadera
  2. Det här var det! :) http://www.alko.fi/tuotteet/sw/009282

    SvaraRadera
  3. Hm.....det där sku jag ju behöva testa på :D Den nyfikna delen av mej är igång igen ;) Hehe

    Tack för länken!

    SvaraRadera
  4. Gör det! Skulle va intressant att se vad du tycker! :)

    SvaraRadera