lördag 27 mars 2010

Nn helt vanlig eftermiddag

Jag sitter i soffan, minns inte vad jag gjorde, läste eller något liknande. Jag hör ett avlägset plingande, som om någon ringer på grannens dörr. Jag registrerar det men funderar inte så noga på det.

Efter en stund plingar det på vår dörr. Jag gör inte minsta rörelse för att gå och öppna dörren. Till slut frågar sambon om jag inte hade tänkt öppna.

Först gör jag en rörelse som för att gå och öppna dörren, men sen bestämmer jag mej för att följa min första känsla. Jag förklarar att jag hade inte tänkt öppna, det är ingen som jag väntar att ska komma på besök och det plingade för inte så länge sen på grannens dörr. Jag pratar sakta/tyst för att personen inte ska höra och förstå att jag inte tänker öppna, utan låter denne tro att ingen är hemma. En stund senare plingar det på en annan grannes dörr och jag uppmärksammar sambon på det ljudet.

Ännu senare så har vi ett ärende och öppnar innerdörren, ner faller ett papper med denna bild på, samt information om Jehovas vittne och om något möte. Min sambo tycker att det var ett bra beslut av mej att inte öppna dörren :)

Alla får ha sin tro, men de behöver inte komma till mej för att predika om eller försöka överföra den till mej. Jag har inget emot Jehovas vittne eller vilken annan religion som helst, men innanför mina väggar vill jag har frid och ro och min egen tro.

Tycker i alla fall att bilden var rätt fin :) Därför valde jag att skriva ett inlägg om det. Att bara randomly publicera bilden skulle väl ha gett en del kommentarer, men jag behöver ju inte alltid chockera :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar