söndag 28 mars 2010

Så fort jag sätter mej vid datorn....



kommer Tigger springande! Han ställer sig på höger sida om min stol (ALLTID höger sida!) och ber att få komma upp. Han piper, inte jamar :) för att fånga min uppmärksamhet. Ibland hoppar han bara upp med tassarna mot mitt ben och ber om lov. Ibland, men inte ofta så hoppar han upp i min famn utan att fråga om lov först :) Men ALLTID från höger sida! Sedan står han i min famn, ibland tar jag tag i tassarna och "tippar" honom så att han har fötterna mot min mage. Detta för att han inte ska vifta med tassarna mot tangentbordet. Ibland står han ut med behandlingen, ibland stiger han upp och hoppar ner. Han hoppar annars alltid ner på vänster sida :) Ibland stiger han upp och lägger sig som han själv vill ligga. Men ligger han och sparkar på mitt tangentbord får han snällt nöja sig med att bli nedsläppt på golvet.

Den här gången har han stått ut med att bli "tippad" :) Då ligger han ofta länge och gosar. Störs inte av att jag skriver på datorn. Jag försöker få honom så i min famn så att han inte störs när jag surfar runt.


Ett försök att fotografera hans ögon. Han ser lite misstänksam ut :D

Oftast så är det jag som tröttnar på att sitta framför datorn innan han tröttnar på att ligga i min famn :) Men om vi tror att han ska komma och sitta i famnen när vi sitter på soffan och ser på TV eller bara slappar i soffan och har hur mycket tid som helst att ha honom i famnen, ja då tror vi FEL! Men sätter vi oss vid datorn så dröjer det inte många sekunder :) Det är ju såklart inte 100% säkert att han kommer, men ganska nära :D

Intressant att han alltid väljer höger sida och att han ofta ber om lov innan han hoppar upp :) Dessutom så kan jag ibland neka honom lov. Då går han sin väg :) Tja, ibland så bryr han sig inte om att jag nekar honom utan hoppar upp i alla fall förstås xD Men OFTAST väntar han på lov!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar