fredag 5 mars 2010

Ronaldinho - På bättringsvägen

För den som följt med bloggen så minns ni säkert att jag skrev ett inlägg, orolig matte, där jag hade bilder av Dinhos eksem. Stora kala fläckar under hakan där håret hade ramlat av, det såg ut som sår, men utan själva såret.

Jag behandlade med hydrocortisonsalva och då fick han ha en scarf runt halsen för att hindra honom från att slicka det i sig. Nu får han också laxolja, vitamintabletter och ... jag minns inte vad det sista heter. Det är någon smörja i tub. Han gillade det första gången han fick det, men efter det har jag måsta smeta det på tassarna för då tvättar han dom och får "medicinen" i sig. Oljan får han som spruta i munnen, för blandade jag det i maten så slutade han äta. Vitaminpillren är det enda han faktiskt gillar :) Tur det!

Nu har håret växt ut ganska bra! Det är bara det största eksemet som fortfarande syns, de andra kan jag inte hitta mera.

Fortfarande kort hår, men det är på väg! De mest rosa fläckarna i fläcken hade han lite svårare eksem på, med skorv.

Fotat med blixt så försvinner det helt :)


Duktiga Dinho som kan ligga stilla när matte undersöker och fotodokumenterar!


Lite mattebus innan Dinho får springa iväg och jaga kompisen Tigger :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar