söndag 7 mars 2010

Insöat samhälle!

Nog är det snö denna vinter! Och mera kommer det hela tiden! Lite tö har det ju varit, men mest kallt, kallt, kallt..... Man känner sig totalt insnöad! Men det är bra att det är snö på vintern för en gångs skull :) Tänkte ladda upp lite bilder så att vi nästa år kan minnas denna snöfriska vinter! För jag är säker på att nästa år klagar vi på slask och att vi inte har någon snö :p

Så vi börjar med det faktum att vi känner oss insnöade! Ser ni vad som gömmer sig under snön? (Om du som äger denna bil känner igen den och inte vill ha den på min blogg, skriv en kommentar så tar jag bort den så fort jag ser kommentaren!) Jag har inga registernummer och sånt, eftersom jag vill att bloggen ska vara anonym, då ska den också vara anonym för såna jag inte känner! I alla fall såna saker som telefonnummer och registernummer ska inte få finnas med!

Jag tog bilden igår och funderade på vad som händer om det kommer mer snö...Då kommer bilen att bli helt täckt, någon fiffikus (=fiffig människa) kommer att fundera vad en så stor snöhög gör där, det skulle ju kunna vara en parkeringsplats eller i alla fall onödigt att den är där, den borde fraktas bort. Denna fiffikus skulle hämta en traktor med skopa, eller be någon med traktor med skopa att sätta snön på en lastbil och frakta bort snön. Bilen som ligger begravd under skulle få sig en obehaglig överraskning när skopan tränger in genom dörren eller fönstret eller något...

Tur så kommer detta scenario inte att inträffa! När jag åkte förbi idag så hade ägaren skottat bort snön och var på väg att frakta bort bilen. Tur för mej att jag hann fota bilen och tur för ägaren att han/hon fick den därifrån innan ovanstående hände!


På en parkering såg det ut såhär. Det var en parkering till lägenheter, undra om det bara råkar vara bilar som inte används så ofta eller om snön verkligen blåser upp så mycket varje dag.... Jobbigt att komma ut en morgon då man försovit sig och hitta parkeringen såhär....

Ville egentligen fota istappar! En blomsterhandel inte så långt från var jag bor. Jag lekte med tanken att gå in och fråga om det är ok att jag tar kort på istapparna, men sen så var jag så lat så jag tog kort från vägen. Annars skulle jag ha suttit på hug bredvid väggen och tagit mina kort :) Jäkla latmask!! Men egentligen är jag ute efter speciella is-formationer, dessa är ganska vanliga, därför min lathet,

Samma blomsterhandel från andra sidan. Istapparna är kanske vanliga, men de är vackra :) Och många!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar