onsdag 3 mars 2010

Inredning i Toa

Förr hade vi ett duschdraperi som var blått med gula ankor. Gillade nog det draperiet, det var lite gulligt :) Men det var plastigt så det var svårt att tvätta....försökte en gång tvätta det i tvättmaskinen....men det kom ut med tvättpulverkorn och vatten i sig ännu....sen tvättade jag det för hand efter det. Vilket inte var så lätt så jag lät det ofta gå länge mellan varven.

För en tid sen, typ 1½ vecka sedan satt jag på huk i dusch...tja...karet och undersökte draperiet. Jag kom fram till att de mörka fläckarna i nedre kanten kunde vara mögel! Och varför inte! Det kom ju inte åt att torka! Det klibbade lätt ihop, draperiet, så då blev vatten mellan vikan och helt klart möjligt att kunna mögla.

Jag funderade inte ens utan åkte följande lämplig dag (det betyder en dag som jag slutade sådan tid att affärer och sånt har öppet när jag kommer dit) för att handla duschdraperi. Funderade en stund och valde byggvaruhuset, tänkte att de kanske kan ha vad jag behöver. De har allt från husgeråds grejer till tapeter, skruvar till handtag till mattor och sånt, så varför inte. Jag gick runt på måfå och tittade, hittade inget....så jag frågade! Tydligen har de en våning till, där fanns det!

Så fort jag kom dit hittade jag det perfekta draperiet. Men det var nåt material som jag antog var samma som det jag hade hemma. Minns inte vad det hette, men det var inte textil. Jag var ute efter textil av något slag. Alternativen var alltså en ful blå och en ful gul, helfärgade. Funderade vilken som är mindre ful, vilken jag kan jobba med. Jag kan ju trycka något på dem, tänkte jag. Valde den fult blåa. Sedan såg jag på en annan hylla, en brun/vit och ett blått med fiskar. Jag föll direkt för den bruna! Funderade en stund över den blåa, för den kanske skulle ha fallit sambon i smaken. Fiskarna menar jag. Men sedan tänkte jag att det är JAG som är och handlar, då ska JAG ha valmöjligheten att välja den som JAG vill ha :)

Den blåa var ju också fin, så jag var i valet och kvalet en stund. När jag sedan såg priset, lite på 7€ (mot den fult blåa/gula 16€) lekte jag ett ögonblick med tanken att köpa båda. Men...när skulle jag hitta inspiration att byta? Tvättar jag draperiet så hänger jag upp det för att torka, bara det är bra utbrett så fungerar det bra! Tar dessutom ingen torkningsplats då! Så jag valde det jag fastnade för, den bruna, och lämnade den blå.


Funderade ju nog i butiken på vilken färg jag har i badrummet, men det stod helt still. Kom ihåg att jag hade rosa och röda handdukar :) Men när jag kom hem och hängde upp det visste jag att jag hade valt rätt! Helt rätt! Allt går ju perfekt i färg med resten av toan :D Till och med katten ;)

Det syns inte så bra, men golvet är brunt kakel med något random mönster på.

På tal om katten. Han står där för att han vill ha vatten! Förr drack han direkt från strålen, men han har frångått det eftersom jag brukar sätta proppen i hålet och fylla på med lite vatten. Nu tänkte jag att han kunde "styla" lite, men icke!

Det var helt klart "drick från tvättstället" som gällde.

Han gillade dessutom inte att jag fotograferade en massa, så det här var bilderna jag fick innan han gick :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar