torsdag 4 mars 2010

Candy

Vår EFTERLÄNGTADE tvättmaskin :D Det är som godis :) Candy, fint namn.

Vi har haft tvättmaskin förut, det var en toppmatad. Jag skulle helst ha en sån, men den här var på erbjudande, enligt försäljaren (och jag tror honom, efter att ha sett de andra prisena) finns det inget lika förmånligt att få.

Jätte tack till försäljaren på Elgiganten :) Jag frågade vad han rekommenderar och han tänkte först komma och se vilka maskiner de hade inne som han kunde rekommendera, sen kom han på att de 2-3 dagar (minns inte vilket) senare skulle ha denna på erbjudande. Så han rekommendera att om vi inte behövde ny tvättmaskin exakt den dagen så skulle vi vänta till fredagen då det var erbjudande :) Och han rekommenderade att jag skulle vara där kl. 8.30. Lätt när man har ett vanligt dagjobb ½ timme bort...men sambon kunde, han har mera flexibla tider :) Så tvättmaskinen fixades! Det var hemkörning på måndagen, för sambon har inte hur flexibla tider som helst, därför passade inte fredag.


Här är vår skönhet :)

Min första tvättmaskin där man lägger in tvätten från sidan :) Det är lite kul att se när den snurrar och att man faktiskt har tvättmaskin och kan tvätta sina kläder! Det sinade VÄLDIGT mycket i våra skåp! Det var nog inte att välja och vraka, utan "man tager vad man haver!" Nu har jag kommit en bit på vägen :) Jag har hittat ner till tvättkorgen! Nu är det bara en full tvättkorg, inte en tvättkorg som behövde stå mot väggen för att annars skulle tornet utanpå ha rasat åt något håll :p

Det är en hel del att lära sig också! Den har någon....åh...nu har jag glömt vad det hette! Men den väger hur mycket kläder jag har för att kunna beräkna vattenmängd och allt världens för att tvättprogrammet ska passa mina kläder så bra som möjligt enligt det program jag valt :) Lite kul nog!

Och sist men inte mins, luckan för tvättpulver! Det som jag tycker att är bra är att den går att ta ut och skölja ur. Den är väldigt lätt att skölja ur också. Inte som den gamla som man inte kom åt alla skrymslen utan det fastnade tvättmedel i den....

En riktig Candy :)

Detta är min åsikt nu, vi får se om jag har samma åsikt efter att jag använt den en tid!

Nackdelarna är ju att man har mindre rumputrymme på toaletten. Nu sitter man med ena låret tryckt mot tvättmaskinen typ.

Hela installeringen och hopkopplandet och sånt skötte lilla jag :D Sambon vet att jag gillar sånt och han är inte lika förtjust, så det är det självklara valet ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar