onsdag 24 mars 2010

VÅRt fina VÅR väder :)

Det håller på att bli vår! Det känns i luften och det syns på marken! Och släng dej i närmaste snödriva och kravla runt där en timme eller två så kan jag lova att det känns efter en stund det med! Du är genomblöt med andra ord. Inte som när man kravlade runt i liknande snödriva när det var -20 grader! Nåja, då kravlade man inte 1-2 timmar utan närmare 5-10 minuter, sen blev det kallt :o

Men våren har ju också sina bakslag! På söndagen hade vi ett sånt!


Här är en trevlig "före" bild. Jag märkte att det snöade och ville egentligen bara fånga snövädret på bild. Det var ett sådant där snöväder som man blir glad åt :) Ok, gladare om det skulle vara december utomhus än nu när det är mars förstås. Men stora flingor och tätt tätt!!


Efter en stund tittade jag ut igen och detta var vad som mötte mej! Tallen hade blivit alldeles vit! En riktig vinterbild! Jag var faktiskt glad :) Tycker om vintern! Och jag tycker att nu när det en gång är en ordentlig vinter så ska vi tammetusan njuta av den till lust och leda! Jag njuter av den med lust fortfarande :) Medan de flesta jag känner har kommit till ledan.....

Hur som helst så hade jag ett ärende ner på stan inte långt efter detta foto togs. Jag gick ut till bilen och fick börja med att sopa (eller sopa och sopa.....skuffa!) bort 5-7 cm BLÖT snö från min bil! Jag sopade ordentligt, dels för att jag tänkte på morgondagen när jag skulle på jobb. Ville inte ha 5-7 cm snö som frusit till is på min bil. Sopade och sopade och skuffade och höll på. Sedan rundade jag sista hörnet och kom tillbaka där jag hade börjat. Öh...har jag sopat här? Märks ingenstans! Så jag slängde in sopborsten i bilen och slog på vindrutetorkarna. Försökte backa ut bilen. Det var en massa snö bakom däcken som jag inte hade räknat med så motorn storknade. Dessutom så kan jag ju inte bara backa ut med raserfart för då kan jag råka krocka i bilar som står nära. Så motorn storknade ett antal gånger till. Sen iväg!

Slirigt och halt, det är ju inte plogat förstås! Varför skulle det vara plogat? Lördagen var ju en riktig vårdag! En sådan som skvallrar om att sommaren är på antågande! Så ut i sörjan och köra bara. Jag gör mitt ärende och kör hemåt. Sista biten är det kö och det går trögt....jag suckar lite för mej själv, varför är det så svårt att köra bara för att det är lite sörjigt? Snart ser jag blåblinkersen. Det är tydligen ett par bilar som haft aningen svårt att köra i sörjan....Krock...inte undra på att det går långsamt.

Jag hade tur och klarade bilfärden utan missöden :) Hm...annat än de på parkeringen då....men att motorn slocknar så är inget att jämföra med när någon krockat!

Väl hemma så avnjöt vi en god pizza, sambon och jag. Jag kastade ett sista öga ut genom fönstret. Det snöade inte lika stora flingor då mera. Kanske det finns hopp för våren? Detta var den sista bilden jag tog den kvällen!

Idag är det ingen snö på tallen mer :) Den var borta redan på måndagen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar