tisdag 10 december 2013

En strimma hopp

Jag kollar min hotmail, för jag vill veta om Embassaden har svarat på mitt mail. Jag ser inget intressant. Bara en massa jox mail om en massa som jag inte är intresserad av. Plötsligt får jag för mig att kolla under ämne, vad är det för meddelanden riktigt?

Blicken faller på ett svar. Ett svar på ett mail som jag har skickat! Ett mail som jag har skickat till Embassaden! Ögon stora som tefat följer till avsändaren, hur kunde jag missa det? Väntar mig att se den välkända avsändaren och märker att det inte är det, utan en okänd avsändare.

Jag läser mailet med stigande puls. De vill att jag ska komplettera! Förra gången hörde de inte av sig alls. Nu vill de veta att jag förbinder mig att vara ekonomiskt ansvarig för min man under hans vistelse och att jag betalar hans resa.

Ett sådant dokument är på väg och ska ha varit framme hos dem redan i början på veckan! Jag skakar, för jag kan inte påverka posten på något sätt. Men jag ska kunna skanna in dokumentet och skicka det direkt till henne. Så det gör jag.

Jag fixat papper, printar ut, skriver under, skannar in, fixar och trixar och får så småningom ihop ett mail på finska (Finska??) som jag kan känna att är okej att skicka.

Min man ringer mig samtidigt som jag formulerar för fulla muggar. Jag säger hej, lite frånvarande och meddelar att jag är lite upptagen just nu. Upptagen med vad? frågar han, och jag säger att de vill att jag ska skicka någå dokument till embassaden. Först förstår han inte, han hade ju pappren med sig! Ja, svarade jag, han hade pappren med sig. Men jag hade ju skickat originalen, har de inte fått dem? Nej, svarar jag lugnt, de sitter på något postkontor i Nigeria sedan snart en vecka tillbaka.....

(Jag börjar förstå varför han inte vill att jag ska skicka något åt honom...)

Medan jag förklarar och vi närmar oss samma plan av förståelse väcks hoppet i honom att han ska få visum!

I mig bor samma hopp, men jag svarade honom att jag vill se visumet i hans han innan jag tror på det!

Och det är så! Jag tror inte på visumet före jag ser det i hans hand!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar