lördag 15 september 2012

Det flimrar på min skärm!!

Jag spelar ett spel när skärmen börjar flimra! Det har hämt förr....usch usch usch....dags för nu skärm??

Jagkten på ny skärm till datorn har startat! ...när jag idag inser att det är bara en flik som flimrar så mycket! Byter jag till en annan internetsida så slutar skärmen flimra..?? Växlar jag mellan sidorna så flimrar det på den ena sidan, men inte den andra?? What??

Jag förstår ingenting!

Lika lite som jag förstod när jag stängde av datorn här om dagen och allt var okej. Sedan satte jag igång den x antal timmar senare....och skärmupplösningen var totalt vriden! Eh...? Va??

Ringde samtidigt min far som fick stå ut med random frågor som ploppade upp i huvudet, vilket ledde till att han inte förstod ett ord av vad jag sa, haha. Men det löste sig sedan, efter att jag kommit på att den ena skärmen var på väg att lossna från datorn.....hur det nu är möjligt, eftersom jag VET att jag skruvat fast den kabeln när jag monterade ihop datorn för 1½ år sedan. Fast jag vet lika mycket då som nu, att det var jobbigt att skruva, så kanske jag bara skruvade dåligt.....men varför tar det 1½ år för den att lossna?

Och två skärmar har jag haft i cirka ett år, att datorn skulle flippa på det nu var osannolikt, även om min far föreslog att datorn kanske inte klarar av två skärmar.

Allt löste sig när jag insåg att en kabel var lös! Men varför skärmupplösningen var som den var kan jag inte svara på.....för det förstår jag inte! Totalt....obegripligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar