tisdag 18 september 2012

Det är svårt att sopa i hörnen....

En vanlig natts jobb. Trött dock. Mins tre killar som frågar när jag slutar jobba. Kul!

Så blir det stängning. Alla glasen plockas bort, så ska det sopas. Lycklig blir man när det man har till hands är en LITEN sopborste. Ångra att man var frivillig till att sopa? Yes!

Sopa, sopa, sopa.....

Så kommer en man insvävande genom dörren. Han vill veta var varuintaget är. Eh?? Den tiden på natten? Jag frågar vart han vill, han vill hem. Jaha, jag meddelar att han ska gå åt andra håller. Men det vill han inte. Just så... Men han kan vänta en stund tills det har gått mer folk hem. Jahaaaa.....!

Jag sopar....sopa, sopa, sopa...

Han vill ha min sopborste! Eh...? Sen vill han ha min sopskyffel....njaaaa.....

Sopborsten får han, för man vet aldrig hur de reagerar när de inte är helt nyktra, sen skickar jag efter förstårkning. Två meddelanden skickas från min telefon.....ingen försärkning dyker upp! Man tackar....!

Sen ringer jag! Man måste ju vara lite försiktig med att visa att man ringer efter förstärkning också, tycker jag.

När vakten kommer så har killen just hittat en massa att sopa i ett hörn. Jag visar med armarna att han ska ut! Vakten fixar och får samtidigt veta den information som annars skulle ha varit för mej. Att det är svårt att sopa i hörnen och att han skulle visa mej hur. Meda jag börjar sopa informerar killen att vakten ska titta, det är svårt att sopa i hörnen!

Jag brister ut i gapskratt! Det bara inte går mera! Hur ska man kunna vara allvarlig när man får en lektion i hur man sopar i hörnet??

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar