måndag 4 mars 2013

Så var den helgen över!

Måste säga att det var en av de bästa helgerna på länge! Också den helg med minst sömn!

Då hade jag ändå möjlighet att planera min sömn! Men det blir inte alltid som man planerar.

Först var det flytthjälp på fredag. Det drog ju ut på tiden mer än jag trodde, men sånt händer! Att jag fastar gjorde ju att jag var hungrig, trött och törstig när jag äntligen stjälpte i säng runt 12 på natten. Jag satte klockan att ringa halv 8 för att bryta fastan senare, jag behövde alla timmar sömn jag kunde få! Planen var att sväpa en shake och svänga mig om och sova så länge som jag orkar!

4 timmar senare får jag det väl "efterlängtade" samtalet Vad gör du? irriterad och trött svarade jag att jag sover, vad gör du? tja, var utlåst, och jag har extra nykel. Taxi eller cykel? Att vänta på taxi kl. 4 på morgonen....nja, det går snabbare att cykla. Det vägarna är bara....eller...dom var bara bara där jag inte skulle cykla, det var bara det!

Så jag kommer till första nerförsbacken med BARA is!! Tja, jag försöker cykla ner, jag har gjort det förr. Det är bara det att denna gång blir jag osäker, jag tvekar, jag blir osäker och jag får panik. Vad gör man då? Jo man bromsar! Iiiiik! FEL! Under över alla under, jag lyckades hoppa av cykeln och hållas och stå fast cykeln ramlade omkull, vi gled ett par centimeter också förstås. Jag kom inte hårt, för jag hade hållit på handbråmsen redan innan jag panikbromsade. Sen gick det i sakta mak till destinationen.

Jag fick lite fördelar av min färd. Bland annat tre spel jag ville köpa, nu utan extra kostnad, och bilen jag ville ha lånad lånad under den tid jag ville ha den, nu utan extra gnäll :D

Hem och sova efter en extra runda med att släppa av en kille hemma hos sig. Hemma vid 5 tiden. Trött, törstig....jag bryter fastan kl.5! En timme tidigare än jag tillåtit mig, för jag har också lovat att inte sätta min hälsa i fara, och det har jag väl egentligen gjort redan med flyttandet, men sen att cykla efter det också så är min kropp verkligen i behov av vätska och näring!! Sen sova!

...TRODDE jag! Jag vänder och vrider på mig till kl.7. Sen stiger jag upp och sover lite på soffan. Ehm, vänder och vrider mig där. Tillbaka och sova i sängen, bra försök! Men jag vilar hela dagen!! All energi jag kan stjäla åt mig. 5 tiden är det dags att gå på party. Jag får kritik för att jag inte kan ta paus i fastandet när det är fest! Men jag står på mig! Jag frågar däremot om jag kan ta lite mat med mig till jobbet sen, för jag ska ha paus på söndag så jag får äta från kl.24.

Jag bryter fastan 23.30 sen i alla fall, för jag är hungrig, törstig, har huvudvärk och jag inser att jag kommer inte att hinna äta om jag ska börja jobba kl.24, jag kan inte tillbringa första halvtimmen av min avlönade tid med att äta liksom. Maten är fantastisk!! Jag sa det till kocken, men jag säger det igen! Fantastisk!

Slutar jobba kl.4.30 fort hem och sova, somnar faktiskt bra! Klockan på ringnin kl.7. Upp och göra sig i ordning för Stockholmsresa med tillhörande jobb. 2 timmar sömn! Ja, detta var orsaken till att det var så viktigt att jag skulle sova mellan fredag lördag!

När jag kommer hem lite före 24 på söndag kväll är jag så trött så att jag känner mig full... Världen snurrar och det känns som att det gungar. Jag sover som i koma. Till kl.7 när jag ska vakna och göra mig klar för jobb! Jihuu!!

Nu film och sova!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar