söndag 10 mars 2013

HÄRLIGT HÄRLIGT HÄRLIGT!!

Helgen är över. Jag har igen jobbat hela helgen, så nu är jag trött. Satt och halvsov i soffan när telefonen ringer och när jag svarar får jag veta att jag ska få kaffesällskap! Eh..klockan är lite över 10 på kvällen och jag ska gå och sova. Typiskt tycker killen i andra ändan, han trodde att eftersom det var lördag och arken är öppen att jag ska jobba. Jag frågar honom, vad sa han att det var för dag? Han upprepar. Jag säger att det är söndag, jag dubbelkollar på samma gång som jag säger det och inser i samma ögonblick att han faktiskt på riktigt har fel dag! Så jag utbrister seriöst? och skrattar. Vi kommer överens om att det är söndag och att det är okej att vara halvsovande när man ändå ska jobba följande morgon.

Detta var en parentes. Men lite rolig sådan!

Hela helgen har varit fylld med roligheter! Att DJ på arken spelade P-square med "E no easy" är ju höjdpunkten! Jag fick höra den på fredagen, tidigt på kvällen i och för sig innan det var mycket folk. Men bara att den spelades var ett framsteg som gjorde mej lycklig hela resten av kvällen! Messade till och med två kompisar med nyheten!

På lördagen fick jag den spelad igen! Då medan mina favoritkillar var på arken! Åh, lyckan i att få höra min favoritmusik på arken var inget emot lyckan att se killarna dansa till musiken! Jag har aldrig sett dem dansa så på arken förr! Trodde att det skulle vara hjödpunkten på helgen (igen)!!

Men sen träffar jag en arkenpersonal som slutat, han sätter armen runt mig och informerar sitt sällskap att han kan ju stå här med världens s*tans BÄSTA diskplockare! jag blir så paff så jag inte ens vet vad jag ska svara medan han ger mej en stor kram. Åh! DET lever jag länge på!! Och att jag saknar honom på jobbet...åh....det gör jag!! Han var ju absolut bäst!! ÄR absolut bäst!

Idag var jag till en kompis på lunch, vi pratade och umgicks och hennes dotter tävlade om min uppmärksamhet! En härlig dag helt enkelt. Med hemlagad lasagne, min favorit!

När jag kommer hem frågar en kompis och kollega om jag vill komma med på en ny träning, som ska mjukstarta, för det är lite på prov. Jag funderar en stund, men inte länge, jag bokar in tisdag kl.19 för träning! Det är en träningsform som jag inte brukar vara förtjust i, men jag är inte förtjust i något som heter träning! Så jag vill gärna testa före jag bildar mig en uppfattning! Ser fram emot det! För det har inte blivit mycket tränat nu när jag fastar. Ska ta en shake efter träning! Mitt välmående kommer före fasta!

Sen ser jag att en annan kompis och kollega blivit klar massör, och att man får boka in tid hos henne. Jag tar direkt kontakt med priser och tider, så nu har jag bokat tid på onsdag kl.16 för massage!!

HÄRLIGT HÄRLIGT HÄRLIGT!!

Märkligt hur alla bra saker ska samlas på samma tid!! Vi håller tummarna för att flera bra saker händer nu medan det ändå är på gång liksom!! Kanske lämna in lotto?? ...eller är det att utmana lyckan??

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar