onsdag 20 mars 2013

Att värma sig

Förr kunde jag slänga av mig mina kläder, hoppa i duschen och vara tvättad, inklusive håret, på 5 minuter. Alltså, jag använder inte balsam då.

Nu har jag just kommit ur en dusch på säkert 45 minuter där jag inte har fått något annat uträttat än att jag har sprutat varmt vatten över hela mig.

Jag vet inte om det är för att det är kallt, att jag bara behöver värma mig, eller om det är för att jag försöker värma min själv och hjärta för att hur jag än gör så fryser jag. Jag vill vara helt omsluten av varmt vatten. Helst av allt med öronen under vatten så att jag inte behöver höra något utomstående ljud.

Kanske jag ska gå till simhallen i helgen. Inte för att simma, men för att sitta i bubbelbadet och i bastun. Skulle vara så skönt. Någon som vill bada bastu med mej i helgen?? Då kan vi ju ses på simhallen....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar