söndag 17 juni 2012

Voffeli & Kaffeli

Ett våffelkafé? Låter spännande! När jag var i Ekenäs senast så bestämde jag och en kompis att vi skulle besöka våffelkafét. Det är ett nytt café i stan.

Jag gick förbi det dagen innan och konstaterade att det stod Voffeli & Kaffeli på fönstret, men reflekterade inte så mycket eftersom vi var på väg någon annanstans, sedan så fick jag som svar att det var ett nytt café, men jag frågade inte vad för café. Vem skulle nu fråga det?

När jag sedan kom in så var det riktigt mysigt! Alla stola och bord var typ olika. Eller, stolarna passade till bordet de stod vid, men de var olika de som stod vid bordet bredvid.

Jag valde från menyn. Våffla med grädde och sylt, våffla med sylt och glass, våffla med skagenröra. Våffla med skagenröra? Jamen det låter ju fantastiskt! Det måste jag testa!

Och det var definitivt fantastiskt! Jag vet inte om jag skulle kalla det äkta skagen, för jag tror den innehöll färskost, och jag tycker inte att skagen ska innehålla det, men i alla fall, SUPERGOTT! Om jag minns rätt så var priset för min våffla 6€, definitivt värt det!

Jag valde skagen våfflan av två anledningar, jag gillar skagen, och jag ville ha något annorlunda :) En salt våffla är annorlunda! Rekommenderar varmt för alla som vill gå på café i Ekenäs!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar