söndag 3 juni 2012

Hänt efter stängning

Efter en jobbig (men sjukt rolig!!) jobbnatt cyklade jag förbi ingången. En kille ropar hej åt mej när jag cyklar. Så jag svarar hej tillbaka. Han ropar åt mej att komma dit, men jag hade inga planer på det, så jag svarade att jag är påväg hitåt. Men han meddelade att han sku komma dit. Han kommer dit! Nej, svarade jag. Och fortsatte cykla och lämnade honom bakom mej.

Ja! Det trodde vi på va?? Nä, jag hade kommit ca. 1 km på vägen när en taxi svänger in på vägen jag ska över. Den stannar på övergångsstället och vem stiger ut, JOMEN killen!! Alltså va??

Först tänkte jag att jag sku cykla vidare och inte bry mej, men sen så ropa han att jag sku stanna, han ville prata med mej, så jag tänkte att jag måst väl förbarma mej när han faktiskt ha tagit taxi bara för att få prata med mej....

Han meddelade att han tyckte att jag var vacker och att jag cyklade i regnet, så han tänkte att han sku bjuda mej till stugbyn där de bor. Jag kunde ta cykeln med i taxin. Öööh....jamen....DEN va ny!!

Jag meddelade åt honom att han inte var riktigt klok! Men han sku bjuda mej på öl när han åker hem med färjan idag, för jag och han tar samma färja. Ja, vi får se sa jag. Men min nummer fick han i alla fall inte!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar