tisdag 19 juni 2012

Fasta dag 10

Nu har jag alltså fastat i 10 dagar! Med några fusk....en dag när jag måste bryta fastan 1 timme tidigare och börja en timme senare, på grund av personliga orsaker. Och idag när jag verkligen inte kunde hålla mej från att smaka på smeten till muffins jag bakade.Nu vet jag vad C menar när han sa att man själv vet att man har fuskat. Det kändes så onödigt! Jag fastar inte för någon annans skull än min, men ändå, det kändes som onödigt.

Jag scannade mej första dagen jag fastade, för att jag skulle se hur det påverkar min kropp, rent mätbart. Mina värden var väl helt okej när jag började. Inte topp resultat, för jag är inte i topp-form.

Efter 10 dagar av att fasta på dagen, det vill säga på ett ungefär vara utan att äta eller dricka i 19 timmar, sedan äta för en hel dag mellan kl. 23 och kl.04. Jag har kämpat med att få i mej mitt vatten och jag har kämpat med att få i mej tillräckligt med kalorier samt proteiner för att min kropp inte ska ta stryk.

Vad kan jag då konstatera efter 10 dagar? Ja, jag kan konstatera att jag lyckats! Min vattenprocent har gått upp! !! Vadå upp? Var min reaktion! Men det berodde på att min fettprocent har gått ner, vilket också har att göra med att min muskelmassa har gått upp! Vadå muskelmassa upp?? Jag förstår inte hur resultaten kan vara så bra. Okej, nu pratar vi om SMÅ förändringar, men trots det, otroligt att det inte var precis tvärtom! Vilket jag trodde att det skulle vara.

Jag har försökt ta 1-2 herbalife proteinshaker eller måltidsbarer per dag. Bara för näringen och proteinet. Jag tror att det är det som har hjälpt mej få så bra resultat trots att jag har pinat min kropp.

Jag bryter fastan idag, jag hade tänkt bryta till midsommar, men eftersom en kompis fyller så bryter jag den så jag kan äta något imorgon.

Det har varit intressanta 10 dagar! Vill man försöka på det så är det fullt möjligt! Bara man har ordning med sig när man äter så att man äter vettigt och dricker tillräckligt så verkar det till och med inte ens vara så onyttigt för kroppen. VEM skulle ha trott det!?

Svårat har varit att vakna kl.4 på morgonen för att pina i sig mat när kroppen påstår att den är mätt, och att pina i sig vatten kl.4 på morgonen....av samma orsak....samt att somna om när magen är så sprängfylld att jag inte kan ligga på mage. Jag som alltid sover på mage!

NU har jag i alla fall en os och grönsakspaj som väntar på att ätas upp! Tack och godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar