söndag 5 februari 2012

Va händer med ett ägg?

Det är en fråga som jag inte funderat på förut. Men idag! Idag kollade jag igenom en väska på jakt efter ett USB minne som varit borta länge. Jag stack in handen i en sidoficka och konstaterade förvånat att där fanns äggskal. Konstigt, tänkte jag. Varför har jag satt TILLBAKA äggskalen i väskan.

Jag plockade bort dem, och mitt i allt hittar jag dess:

Det är alltså inte fråga om kvarglömda äggskal, det är fråga om ett kvarglömt ägg! Och då pratar vi månader :)


Äggvitan är så hård att den blivit genomskinlig, nästan i alla fall, det ser ut som bärnsten, typ. Ägget har minskat i storlek också! Intressant!


Kolla hur äggvitan skiftar!

Som tur är luktade det inte så mycket, inte luktade det gott, men man måste vara riktigt nära för att känna den dåliga lukten.

Äckelfaktorn var låg, men intressefaktorn var hög :) haha!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar