måndag 13 februari 2012

En till pastakväll inplanerad!

Om två veckoslut ska jag och min pastamaskin flytta oss till annan adress och så ska vi tillverka lite mer pasta :) Min kollega berättade att hennes man skulle villa köpa en pastamaskin. Jamen, jag kan ta min pastamaskin med och så lagar vi lite pasta hemma hos dem! föreslog jag. Det är ju onödigt att köpa en pastamaskin om man direkt känner att 'nä, det här är inget för mej...'. Jag köpte ju min pastamaskin relativt billigt, men de kan kosta en hel del, om man inte använder den vill säga.

För mej är pasta något av det roligaste man kan laga i matväg :) Helt underbart när själva degen är så flexibel. Å man kan laga så långa tagiatellen! Och barnen kan vara med, de kan få en egen pastabit och skära ut vika figurer de vill :) Hur intressant det sen sist och slutligen tycker att det är beror ju på barnen.

Men skojigt blir det säkert hur som helst :) Och rödvin ska jag bli bjuden på! Det ser jag också fram emot :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar