torsdag 9 februari 2012

Funderingar överlag

Jag har ett pussel som jag fått ihop på under en månad. Ett 1000 bitars med himmel, hav och is. Rätt stolt är jag. Men nu är det så att det är 94*34 cm. Jag vill rama in det. Och standardramen är 100*70. Jamen jag får ju två pussel i en sån! Att specialbeställa en kostar ca.60 euro. Hur gärna vill jag ha pusslet på väggen?? Och hur gärna vill jag ha bort det från bordet jag har det på.... Om jag skulle få det flyttat till sovrummet så kan det få vila där tills jag kommer på en lösning. Ska kolla ännu på ett ställe om det mor förmodan skulle finnas en ram som är ens nära.

Jag har X-anlat euro utlånat. En skuld som jag har blivit lovad att ska betalas tillbaka den 26 november....ja, det har ju farit för lääängesen kan jag tala om för er. Och fast jag var schyst nog att säga att skulden går att betala i rater så har jag inte fått en rat på en euro heller. Snart blir jag sur! Eller, jag ÄR sur! Den andra skulden vet jag att kommer betala sig själv. Men personen i fråga vill såklart betala bort den så fort som möjligt. Ärligt så har jag hellre en skuld till en person som jag litar på att ska betala tillbaka än till en person som jag för tillfället tror att ska behålla mina pengar för evigt. (Om du läser det här! Betala tillbaka för gudsskull! Jag vill ha det senast sista denna månad)

Igår var jag och simmade. Det är verkligen skillnad på att simma och att simma! Visst tycker jag att jag simmar hyfsat bra, men när jag var i ena ändan av poolen så var min kompis i den andra! Undra var det är jag gör fel? Benen tror jag. Nåja, roade mej med att koncentrera mej på hur jag simmar, och konstaterade samtidigt att jag inte vet om jag simmar rätt... Nå, tog ett par längder med endast armarna, och ett par längder med endast benen. Men när jag använde endast benen var det verkligen att passa när jag skulle andas, för jag var mest under vatten.

Idag är det weight loss challenge. Förra gången hade jag gått ner 3 kg. I fettprocent! Ha! Så få se hur det ser ut idag. Innan jag ska väga mej tänkte jag åka via en butik och kolla deras utbud av ramar. Och så ska jag äta en middagsshake innan jag åker hemifrån. Behöver köpa nytt proteinpulver. Behöver ha dom där pengarna som folk är skyldig mej! Den ena är skyldig mej sparpengar, så de pengarna köper mej inte mat ändå, men den andra kan jag handla mat för! Aaaaaaaaaaaaaaaarrrgh!!

Sen fick jag IGEN bekräftat hur otroligt underbar menskoppen är ♥ Vet faktiskt INTE hur jag klarade mej utan den innan :) Bästa investeringen i mitt liv!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar